Quantcast

Δασκαλοπούλου Φαίη – Health Marketing

13 Μαΐου 2025 12:39

Το Ιατρικό Marketing, είναι ένας ειδικός κλάδος marketing, ο οποίος δημιουργήθηκε από την ανάγκη των επαγγελματιών υγείας να προσεγγίσουν νέους ασθενείς και να προβάλουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, έναντι του ανταγωνισμού.  Αφορά ιατρούς και κέντρα αισθητικής ιατρικής που έχουν ως στόχο την παροχή βέλτιστων υπηρεσιών, για την κάλυψη πολύπλευρων αναγκών των ασθενών και την αύξηση της αναγνωρισιμότητάς τους, εκμεταλλευόμενοι τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς. Συγκεκριμένα αναφέρεται στη στρατηγική προώθηση των ιατρικών υπηρεσιών με τη χρήση διαφόρων τεχνικών και πλατφορμών marketing, με στόχο να δημιουργήσουν την προσωπική τους ταυτότητα και να προσελκύσουν νέους ασθενείς.

Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, η αξιοποίηση αποτελεσματικών στρατηγικών ιατρικού marketing έχει αναδειχθεί ως ένα ισχυρό εργαλείο, καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να επεκτείνουν την εμβέλειά τους πέρα από τις παραδοσιακές μεθόδους, προβάλλοντας την τεχνογνωσία, τις υπηρεσίες και τις εξατομικευμένες προτάσεις τους σε ένα ευρύτερο κοινό, όπου η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία είναι υψίστης σημασίας.

Ένα από τα βασικά οφέλη του ιατρικού marketing είναι η δυνατότητα εκπαίδευσης των ασθενών σχετικά με διάφορα θέματα υγείας, προληπτικά μέτρα και διαθέσιμες θεραπευτικές επιλογές, που επιτυγχάνεται με την κοινοποίηση ενημερωτικού περιεχομένου μέσω αναρτήσεων σε blogs και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι επιβεβλημένο όμως να τηρούνται οι ηθικές κατευθυντήριες γραμμές, οι κανονισμοί και οι νόμοι, όπως αυτούς που σχετίζονται με την ιδιωτικότητα των ασθενών και την προστασία των προσωπικών δεδομένων, να διατηρείται η ακρίβεια και η ακεραιότητα στις επικοινωνίες marketing, αποφεύγοντας ψευδείς ισχυρισμούς ή παραπλανητικές πληροφορίες.

Το Ιατρικό Μάρκετινγκ είναι ένα εξειδικευμένο πεδίο εφαρμογής στρατηγικών μάρκετινγκ στον τομέα της υγείας και της ιατρικής, καθώς συνδυάζει στρατηγικές προβολής με την ιδιαιτερότητα του ιατρικού κλάδου. Σήμερα, οι επαγγελματίες υγείας δεν μπορούν να αγνοούν τη σημασία της διαδικτυακής τους παρουσίας καθώς ανταγωνίζονται σε ένα πλήρως ψηφιοποιημένο περιβάλλον. Με την αύξηση της χρήσης του διαδικτύου, είναι κρίσιμο να έχουν μια στρατηγική προβολής που τους τοποθετεί στο επίκεντρο των αναζητήσεων των ασθενών. Προσφέρει τα εργαλεία και τις στρατηγικές που χρειάζεται για να προσελκύσει νέους ασθενείς και να διατηρήσει την εμπιστοσύνη των υφιστάμενων και είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής του επιτυχίας.

Βασικός πυλώνας της ψηφιακής του παρουσίας, είναι ιστοσελίδα με σωστή σχεδίαση και οργάνωση, φιλική προς το χρήστη, καθώς διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στο health marketing. Ένας καλά σχεδιασμένος και ενημερωτικός ιστότοπος δημιουργεί μια ισχυρή πρώτη εντύπωση, εμπνέοντας εμπιστοσύνη και αξιοπιστία στους πιθανούς ασθενείς. Εφαρμόζοντας στρατηγικές βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO), ο ιστότοπος μπορεί να καταταχθεί υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, διευκολύνοντας τους πιθανούς ασθενείς να ανακαλύψουν το ιατρείο.

Με την εκτεταμένη προσέγγιση χρηστών και τις δυνατότητες στόχευσης της Google, αξιοποιώντας το Google Ads, μέσω της στόχευσης λέξεων- κλειδιών μπορούν να δημιουργηθούν εστιασμένες διαφημιστικές καμπάνιες που προσεγγίζουν αποτελεσματικά τα επιθυμητά δημογραφικά στοιχεία,  αυξάνοντας την προβολή τους, την επισκεψιμότητα του ιστότοπου και την προσέλκυση νέων ασθενών, σε ένα ανταγωνιστικό ψηφιακό τοπίο.

Η παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι πλέον προαιρετική. Τα social media αποτελούν κανάλια ενημέρωσης για τους ασθενείς αλλά και σύνδεσης με τον επαγγελματία υγείας. Η ενεργή παρουσία σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το LinkedIn τους επιτρέπει να διατηρούν την επικοινωνία με τους ασθενείς τους, να προβάλλουν την επιστημονική τους δράση και να ενισχύουν το προφίλ τους. Επίσης, διευκολύνουν τη στοχευμένη διαφήμιση, ώστε να διευρύνουν το πελατολόγιό τους.

Η δημιουργία και η διαχείριση ενός blog με συμβουλευτική αρθρογραφία αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τη βελτίωση της οργανικής κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης, ενώ παράλληλα το ποιοτικό και πλούσιο περιεχόμενό του που απαντά στις ανάγκες των ασθενών, ενισχύει την αξιοπιστία του ως εξειδικευμένο και ενημερωμένο επαγγελματία.

Καθώς ο κλάδος της υγειονομικής περίθαλψης συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς, οι ιατροί αναζητούν συνεχώς καινοτόμους τρόπους για να ξεχωρίσουν σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό χώρο. Δεν ήταν ποτέ πιο εμφανής μια αποτελεσματική στρατηγική Health Marketing, η οποία εστιάζει στη δημιουργία ψηφιακής παρουσίας, αξιοποίησης των κοινωνικών δικτύων, παροχής αξιόπιστου και ενημερωτικού υλικού,  παράμετροι κρίσιμες για την προσέλκυση νέων και τη διατήρηση υπαρχόντων ασθενών. Αναγκαία όμως είναι η παραμετροποίηση στη δική τους ταυτότητα, καθορίζοντας τις ανάγκες της απευθυνόμενης αγοράς ώστε να επέλθει το επιθυμητό αποτέλεσμα, ενισχύοντας τον αντίκτυπό τους, δημιουργώντας ακμάζουσες πρακτικές και εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα το well being των ασθενών.

 

Δασκαλοπούλου Φαίη

Healthcare Marketing Manager

Στοιχεία Επικοινωνίας

Δασκαλοπούλου Φαίη - Health Marketing