Τουλάχιστον κάτι πάει καλά σε αυτή τη χώρα. Κι αν ήθελαν -στ’ αλήθεια- οι Έλληνες εφοπλιστές και φτώχεια δεν θα υπήρχε στην Ελλάδα, ούτε σε μια γωνιά της για ν’ ακριβολογούμε και τα κέρδη τους και πάλι θα ήταν εξασφαλισμένα. Στο στόρι, όμως…
Aύξηση άνω των 5 δισ. δολαρίων εμφάνισε η αξία του ελληνόκτητου στόλου το 2018, ξεπερνώντας τα 100 δισ. δολάρια και παρέμεινε στην πρώτη θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η εταιρεία αποτιμήσεων Vessels Value.
Η λίστα περιλαμβάνει την αξία των στόλων 10 κρατών – των πιο κραταιών στον τομέα- και η Ελλάδα βρίσκεται πρώτη. Με αρκετή μάλιστα διαφορά από την δεύτερη, την Ιαπωνία, της οποίας ο στόλος έχει αξία 94,7 δισ. δολάρια.
Η αύξηση που σημείωσε ο ελληνικός στόλος οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ενίσχυση του κλάδου LNG. Πραγματοποιήθηκαν αρκετές νέες παραγγελίες από τους Έλληνες εφοπλιστές, ενώ ανοδικά κινήθηκε και ο τομέας των τάνκερ, κάτι που σας είχαμε γράψει και τις προάλλες.
Κυρίαρχοι οι Έλληνες εφοπλιστές παγκοσμίως
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν κυρίαρχη θέση παγκοσμίως στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), με την αξία των πλοίων τους να αυξάνεται στα 18,4 δισ. δολάρια από 13 δισ. δολάρια που ήταν στις αρχές του 2018.
Απώλειες σημείωσε ο ελληνόκτητος στόλος μόνο στον κλάδο κινητών υπεράκτιων μονάδων γεώτρησης (MODU). Αυτό, δε, μετά την πώληση της εταιρείας γεώτρησης του αλλά και της υποχώρησης των αξιών των περιουσιακών στοιχείων στο συγκεκριμένο κλάδο.