Αποκλειστικό: ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗ : Η αυτοκρατορία του Γαβαλά γίνεται ξενοδοχείο μπουτίκ!

28 Φεβρουαρίου 2020 19:23

Σε αδιέξοδο έχει περιέλθει ο Λάκης Γαβαλάς, ο οποίος θα βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να δει –για μία ακόμη φορά- το τριώροφο νεοκλασικό του στο Κολωνάκι να βγαίνει σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό…

Ο εκκεντρικός σχεδιαστής έχει συνδέσει την παρουσία του στον χώρο της μόδας με το υπέροχο τριώροφο κτίσμα στην οδό Βουκουρεστίου. Αυτό, άλλωστε, αποτελούσε για πολλά χρόνια την «έδρα» καθώς και το σύμβολο της «αυτοκρατορίας» του. Στους χώρους του, ως γνωστόν, στεγαζόταν επί σειρά ετών το κατάστημα πώλησης των επώνυμων ρούχων του 65χρονου μόδιστρου.

Αυτά, όμως, συνέβαιναν τις καλές εποχές. Πλέον, τα πράγματα έχουν αλλάξει δραματικά για τον Γαβαλά, που δεν είναι σε θέση όχι απλώς να συντηρήσει το εμβληματικό κτίριο αλλά ούτε καν να το διατηρήσει στην κατοχή του.

Το ακίνητο έχει βγει σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό με επισπεύδουσα την Alpha Bank. Λόγω της εξαιρετικής θέσης του, στο κέντρο της Αθήνας, αποτελεί μήλον της έριδος για τους πιστωτές.

Άκαρποι οι δύο πρώτοι πλειστηριασμοί

Πάντως, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται διαθέσιμο σε πλειστηριασμό. Το ίδιο είχε συμβεί κατά τον περασμένο Νοέμβριο. Τότε ήταν η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, που προχώρησε στη διάθεση του νεοκλασικού σε μία προσπάθεια να συρρικνώσει το συνολικό χρέος του Γαβαλά προς το δημόσιο, το οποίο αγγίζει τα 22.000.000 ευρώ! Ως τιμή πρώτης προσφοράς είχε οριστεί η εμπορική αξία του ακινήτου, η οποία είχε υπολογιστεί στα 1.880.000 ευρώ. Ωστόσο, δεν κατέστη δυνατόν να βρεθεί αγοραστής και ως εκ τούτου το σπίτι παρέμεινε στον σχεδιαστή.

Παράλληλα, αξιώσεις στο συγκεκριμένο ακίνητο πρόβαλε και η Τράπεζα Alpha. Το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα εμφανίστηκε στο προσκήνιο καθώς υπάρχουν απέναντί του οικονομικές εκκρεμότητες που μόνο αμελητέες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Για την ακρίβεια, το χρέος του διεθνούς φήμης σχεδιαστή έφτανε τα 3.619.000 ευρώ.

Το τριώροφο περιήλθε, τελικά στην ιδιοκτησία του ομίλου της Alpha Bank, με τιμή λίγο πάνω από τα 2.000.000 ευρώ. Ο δεύτερος πλειστηριασμός –από την Τράπεζα- έλαβε χώρα στις 5 Δεκεμβρίου. Ως τιμή πρώτης προσφοράς είχε οριστεί και τότε η εμπορική αξία του ακινήτου, που, σε αυτή την περίπτωση, προσδιορίστηκε στα 2.035.000 ευρώ. Όμως, ούτε τότε είχε βρεθεί αγοραστής.

Ξανά στο… σφυρί

Η Alpha αποφάσισε να κάνει νέα προσπάθεια και προ ημερών προχώρησε στην ανάρτηση του ακινήτου στην ιστοσελίδα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών με την προσδοκία ότι η τρίτη φορά θα αποδειχθεί και… φαρμακερή! Η Τράπεζα επιχειρεί να αξιοποιήσει τη θετική συγκυρία δεδομένου ότι τα καλά ακίνητα του κέντρου αποτελούν μεγάλο δέλεαρ για τους εγχώριους και τους ξένους επενδυτές.

Άλλωστε, ο νεοκλασικό στην οδό Βουκουρεστίου είναι ένα στολίδι στην «καρδιά» του εμπορικού κέντρου του Κολωνακίου. Αποτελείται από ισόγειο 132 τ.μ., πρώτο όροφο 155 τ.μ και δεύτερο όροφο 168 τ.μ. Επίσης, διαθέτει κοινόχρηστους χώρους συνολικής επιφάνειας 128,60 τ.μ. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να στεγάσει γραφειακούς χώρους, χώρους ξενοδοχειακής χρήσης, εμπορικών καταστημάτων, εκθέσεων ή ακόμη και κατοικίας όπως προβλέπεται από την πολεοδομική νομοθεσία.

Μάλιστα, λόγω της εικόνας που παρουσιάζει η νεοκλασικού ρυθμού κύρια όψη του αλλά και της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής του, έχει κριθεί διατηρητέο και ως εκ τούτου αποτελεί σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή!

Το τελευταίο διάστημα έχουν διαρρεύσει πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες, επενδυτές έχουν επιδείξει ζωηρό ενδιαφέρον για το ακίνητο του Γαβαλά καθώς έχουν ως στόχο να το αξιοποιήσουν μετατρέποντάς το σε ξενοδοχείο μπουτίκ.

Τα πάρτι με Γκοτιέ, Βαλεντίνο που έγραψαν ιστορία

Την εποχή που ο Λάκης Γαβαλάς ήταν παντοδύναμος σε επαγγελματικό και οικονομικό επίπεδο, είχε γίνει γνωστός –πέρα από τη δουλειά του- και για τα… πάρτι του! Συγκέντρωνε τους φίλους του συχνά στο Κολωνάκι όπου απολάμβαναν υπέροχες βραδιές, όμως η αλήθεια είναι πως ιστορία έχουν γράψει εκείνα που οργάνωνε κάθε καλοκαίρι στο πολυτελές σπίτι που διατηρούσε στη Μύκονο και συγκεκριμένα στη Φτελιά. Το «παρών» έδιναν αφενός οι ισχυροί της λαμπερής βιομηχανίας της μόδας και αφετέρου οι πλούσιοι πελάτες και φίλοι του. Πολλοί ακόμη θυμούνται αυτά τα θεματικά πάρτι της χλιδής, που συνήθως διαρκούσαν μέχρι τις 8, ακόμη και τις 10, του επόμενου πρωινού! Όπως ήταν φυσικό, η έπαυλή του, μία από τις πιο stylist και ατμοσφαιρικές της Μεσογείου, είχε μετατραπεί σε ένα από τα πιο κεφάτα και αδιαμφισβήτητα glamorous meeting points για δεκάδες διάσημους και ισχυρούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές κοσμικές κυρίες έδιναν… μάχη προκειμένου να εξασφαλίσουν πρόσκληση στα πάρτι του Γαβαλά. Λέγεται, μάλιστα, ότι κάποιες είχαν φτάσει στο σημείο να επιστρατεύσουν ακόμη και πολιτικά μέσα για να τα καταφέρουν!

«Έμεινε έξω η Κλαούντια Καρντινάλε»

Ο ίδιος είχε αναφερθεί κάποτε στα πάρτι του λέγοντας μεταξύ άλλων: «Η Μύκονος είναι το νησί στο οποίο είχε επενδύσει παλαιότερα και ο πατέρας μου. Όταν απέκτησα το δικό μου σπίτι στη Φτελιά, εκπλήρωσα μια μεγάλη μου επιθυμία. Η αισθητική του ήταν μοναδική. Είχα επιμεληθεί ο ίδιος την εσωτερική διακόσμηση με πανάκριβα αντικείμενα που μάζευα απ’ όλο τον κόσμο. Το 1992 μου μπήκε η ιδέα να διοργανώσω πάρτι. Η πρώτη καλεσμένη μου ήταν η Άννα Βέλτσου, διάσημη και αγαπητή στο νησί. Στα πάρτι και στα ξεφαντώματα δεν υπήρχε τουπέ παρά μόνο δίψα για διασκέδαση και αχαλίνωτα πάθη. Θυμάμαι κάποια χρονιά που ο γνωστός βιομήχανος Καρέλλας ήρθε μαζί με δύο Γάλλους αρχιτέκτονες και την Κλαούντια Καρντινάλε αλλά δεν κατάφεραν να μπουν στον κυρίως χώρο της διασκέδασης καθώς η guest list ήταν συγκεκριμένη και εκείνοι είχαν φέρει μαζί τους άλλα δώδεκα άτομα. Η φήμη των ξέφρενων events που διοργάνωνα ξεπέρασε πολύ γρήγορα τα στενά σύνορα της Ελλάδας κι έτσι άρχισαν να καταφθάνουν στα πάρτυ μου διασημότητες όπως ο Ζαν – Πολ Γκοτιέ, ο Βαλεντίνο, οι Dsquared2, o Νιλ Μπάρετ και η Άννα Ντέλο Ρούσο, που κυριαρχούσε τότε στην ιταλική ‘Vogue’». Και ο κορυφαίος σχεδιαστής κατέληξε επισημαίνοντας: «Τα πάρτι κράτησαν μέχρι τότε που άρχισαν τα προβλήματά μου με το δημόσιο. Έκτοτε το σπίτι έμεινε κλειστό για πολλά χρόνια. Έπεσε θύμα λεηλασίας από συμμορίες, οι οποίες έκλεψαν ακόμη και τις ζωγραφισμένες στο χέρι αντίκες που είχα φέρει από τη Φλωρεντία…».