Γιάννης Αγγελικούσης: ο Έλληνας εφοπλιστής κατέκτησε παγκόσμια πρωτιά

Παγκόσμια πρωτιά για τον εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση. Μπορεί η Ελλάδα να μη διάγει και την πλέον ανθηρή φάση όσον αφορά την οικονομία, οι εφοπλιστές μας, όμως, διαπρέπουν. Συγκεκριμένα, ο εφοπλιστής βρίσκεται, σύμφωνα με την Banchero Costa, στην κορυφή της λίστας των στόλων τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου. Ο δικός του είναι ο Νο 1 διεθνώς και καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό αν μεταφραστεί σε αριθμούς: εκατοντάδες εκατομμύρια, αν όχι δισ.

Τα στοιχεία

Τα στοιχεία της ιταλικής ναυλομεσιτικής εταιρείας δείχνουν ότι ο κ. Αγγελικούσης έχει 86 δεξαμενόπλοια κατηγοριών VLCC, suezmax και aframax. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν η ρωσική Sovcomflot, με 81 τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου και η βελγική Euronav. Η τελευταία έχει στην κατοχή της 73 τάνκερ VLCC και suezmaxes.

Οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές – ανάμεσά τους, Προκοπίου και Τσάκος

Ακολουθούν η National Iranian Tanker Company(NITC), η Frontline του εφοπλιστή John Fredriksen, η Dynacom του Έλληνα πλοιοκτήτη Γιώργου Προκοπίου και η ιαπωνική Mitsui OSK Lines.

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν ηChina VLCC, η Tsakos της οικογένειας Τσάκουκαι η  Bahri με έδρα τη Σαουδική Αραβία.

 

Το 1/3 παγκοσμίως των στόλων δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου είναι ελληνικοί

Από τη γενική κατάταξη προκύπτει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 30% του στόλου δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου, ενώ η Νότια Κορέα κυριαρχεί στις ναυπηγήσεις νεότευκτων.

Ειδικότερα, τα ναυπηγεία της περιοχής ανέλαβαν την κατασκευή πάνω από τα 2/3 όλων των δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας άνω των 78.000 dwt που παραγγέλθηκαν το 2017, ενώ το επίπεδο αυτό αυξήθηκε το 2018, αναφέρουν ναυλομεσίτες.

Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας συνήψαν συμφωνίες για 29 VLCCs, οκτώ suezmaxes και 13 aframaxes πέρυσι, σύμφωνα με τη Banchero Costa.

TIP

Στη φωτογραφία του cover, με την κόρη του, Μαρία.