Γιατί παχαίνεις, τελικά;

Γιατί παχαίνεις; ΟΚ, οι λόγοι μπορεί να είναι άπειροι. Συνοπτικά, όμως, δες τους βασικούς λόγους και την αντιμετώπιση του προβλήματος. Και ποιος ειδικότερος απ’ το ν’ αναλύσει κάτι τέτοιο από τον ειδικό. Ο λόγος, λοιπόν, στον γνωστό διατροφολόγο Δημήτρη Γρηγοράκη, που σου επισημαίνει τα πάντα όλα!

1. Χαμηλή μεταβολική λειτουργία
Πιθανή αιτία: Υπολειτουργία θυρεοειδούς
Αντιμετώπιση: Ιατρικός έλεγχος
Διατροφική παρέμβαση: τρόφιμα που ενισχύουν το μεταβολισμό (καφές: ελληνικός – στιγμιαίος, πράσινο τσάι, πιπέρι, κανέλα κλπ)

2. Συχνές κατακρατήσεις υγρών – πρηξίματα (ιδιαίτερα για τις γυναίκες)
Πιθανή αιτία: Ορμονικές διαταραχές (οιστρογόνα) ή γαστρεντερική δυσλειτουργία
Αντιμετώπιση: Ιατρικός έλεγχος
Διατροφική παρέμβαση: Τρόφιμα πλούσια σε φυτοοιστρογόνα (φακές, λναρόσπορος κλπ) – Τρόφιμα πλούσια σε προβιοτικά (γιαούρτι, κεφίρ)

3. Απορυθμισμένη μεταβολική λειτουργία
Πιθανή αιτία: Ινσουλινοαντίσταση – μεταβολικό σύνδρομο
Αντιμετώπιση: Ιατρικός έλεγχος
Διατροφική παρέμβαση: Διατροφή με βάση τη φιλοσοφία του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη

4. Μεταβολισμός ανεπαρκής
Πιθανή αιτία: Υψηλό οξειδωτικό στρες
Αντιμετώπιση: Ιατρικός έλεγχος
Διατροφική παρέμβαση: Διατροφή με υψηλή πρόσληψη αντιοξειδωτικών – χαμηλή πρόσληψη προ-οξειδωτικών ουσιών

5. Απορυθμισμένο ανοσοποιητικό:
Πιθανή αιτία: χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D
Αντιμετώπιση: Ιατρικός έλεγχος
Διατροφική παρέμβαση: Διατροφή με υψηλή πρόσληψη βιταμίνης D

6. Χρόνια φλεγμονή:
Πιθανή αιτία: χαμηλή πρόσληψη ω-3 και μονοακόρεστων λιπαρών οξέων
Αντιμετώπιση: Ιατρικός έλεγχος
Διατροφική παρέμβαση: Διατροφή με υψηλή πρόσληψη ω-3 και μονοακόρεστων λιπαρών οξέων – χαμηλή πρόσληψη προ-φλεγμονωδών ουσιών

7. Λανθασμένη διατροφική συμπεριφορά: Σε πολλούς από εσάς μπορεί να παρατηρείται μία από τις παραπάνω διαταραχές ή και συνδυασμός αυτών, οπότε για το πρόβλημα της πρόσληψης βάρους γίνεται εντονότερο και επιλύεται μόνο με μεθοδευμένη στρατηγική.