«House of Gucci»: Λάμψη, απληστία, τρέλα και δολοφονία στο πανί

Δημοσιεύθηκε: 7 Σεπτεμβρίου 2021 21:00
«House of Gucci»: Λάμψη, απληστία, τρέλα και δολοφονία στο πανί

Η πολυσυζητημένη ταινία για τον διάσημο οίκο μόδας πρκαλεί ήδη πολλές αντιδράσεις πριν ακόμη κυκλοφορήσει

Η πολυσυζυτημένη ταινία «House of Gucci» έχει μπει στην τελική ευθεία για να κυκλοφορήσει το Νοέμβριο, παρά τις διαμαρτυρίες της ίδιας της οικογένειας που διαφωνεί με πολλά από τα σημεία.

Η ταινία έρχεται στον εορτασμό των 100 χρόνων ζωής του ιταλικού brand και αφού η ιδέα πέρασε από πολλούς σκηνοθέτες και πρωταγωνιστές πριν καταλήξει στον Ρίντλεϊ Σκοτ και τους Λέιντι Γκάγκα και Άνταμ Ντράιβερ.

 

Βασισμένο στο βιβλίο “Casa Gucci: A History of Glamour, Greed, Madness and Death” (Οικία Γκούτσι: Μια ιστορία Λάμψης, Απληστίας, Τρέλας και Θανάτου).

H ταινία διηγείται την ιστορία της δολοφονίας του Μαουρίτσιο Γκούτσι από την πρώην σύζυγό του Πατρίτσια Ρετζιάνι.

Μάλιστα οι πρώτες αφίσες της ταινίας έχον κάνει την εμφάνιση τους εξάπτοντας ακόμη περισσότερο την περιέργεια του κοινού

Τα παρατράγουδα, ωστόσο, φαίνεται έχουν αρχίσει ήδη, καθώς η οικογένεια του δολοφονηθέντος Μαουρίτσιο Γκούτσι αντιδρά έντονα απειλώντας με μηνύσεις.

Eνώ, αντιθέτως, ο επίσημος οίκος, που σήμερα τελεί υπό την ιδιοκτησία του παντοδύναμου Ανρί Πινό, δείχνει να εγκρίνει απόλυτα το σενάριο.

Bάζοντας μάλιστα επιδεικτικά τη σύζυγο Πινό, Σάλμα Χάγιεκ, να κάνει ένα μικρό πέρασμα από την ταινία.

Ωστόσο τα μέλη της οικογένειας μόνο ενθουσιασμένα δεν φαίνονται από τα πρώτα πλάνα και το πολυσυζητημένο σενάριο το οποίο βασίζεται στο βιβλίο της Σάρα Γκέι Φόρντεν.

Mε τον πλήρως εκφραστικό τίτλο «The House of Gucci: A sensational story of murder, madness, glamour and greed» («Οίκος Γκούτσι: Μια αισθαντική ιστορία φόνου, τρέλας, γκλάμουρ και απληστίας»), το οποίο εξηγεί πώς η λεγόμενη «Μαύρη Χήρα» σχεδίασε τη δολοφονία του Μαουρίτσιο Γκούτσι.

Η αντιδικία

Ο λόγος, μεταξύ άλλων, είναι ότι το βιβλίο δεν αποκαλύπτει μόνο τις δολοφονικές προθέσεις της.

Aλλά φέρνει στο φως όλη τη μεγάλη αντιδικία μεταξύ των μελών της οικογένειας που δεν έπαψαν να μαλώνουν.

Για το μοίρασμα της περιουσίας και να φτάνουν στα άκρα σχεδιάζοντας αμοιβαία πλάνα εξόντωσης.

Εξ ου και ότι όχι μόνο διαφωνούν με την ιντριγκαδόρικη τάση του σεναρίου, αλλά και με τις πρώτες εικόνες: η δεύτερη εξαδέλφη του Μαουρίτσιο δήλωσε ότι οι φωτογραφίες του φαλακρού.

Και ντυμένου με ένα κακόγουστο κοστούμι Λέτο «προσβάλλουν την οικογένεια, η οποία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της.

Η οικογένειά μας έχει μια ιστορική ταυτότητα που πρέπει να διαφυλαχθεί. Όλα μπαίνουν προς συζήτηση, αλλά αυτή τη στιγμή έχει ξεπεραστεί το όριο».

Αλλά και οι κόρες του αδικοχαμένου Μαουρίτσιο πιστεύουν ότι οι εικόνες προσβάλλουν, τουλάχιστον, την εκλεπτυσμένη αισθητική της οικογένειας, υπερτονίζοντας, αν όχι παραποιώντας επίσης, τα γεγονότα.

Ακόμη, σε συνέντευξή της και πάλι η Πατρίτσια Γκούτσι αποκάλυψε ότι προσπάθησε να προσεγγίσει την ιταλικής καταγωγής σύζυγο του Ρίντλεϊ Σκοτ.

Προκειμένου να της εκφράσει τις επιφυλάξεις της, αλλά δεν έλαβε ποτέ καμία απάντηση.

Να σημειωθεί ότι η οικογένεια έχει διακόψει τους δεσμούς με τον οίκο που φέρει το όνομά της από το 1993, όταν ο Μαουρίτσιο πούλησε την εταιρεία σε Αραβες.

Οι οποίοι στη συνέχεια τη μεταπούλησαν στον γαλλικό όμιλοτου Πινό, γνωστού και ως Kering. Δεδομένου ότι συμμετέχει η Σάλμα Χάγιεκ στην ταινία.

Όλοι καταλαβαίνουν ότι η εσωτερική πληροφόρηση που θα είχαν οι παράγοντες της ταινίας θα ήταν παραπάνω από δεδομένη.

Ξέρει, άλλωστε, η ίδια από πρώτο χέρι ότι η οικογένεια Gucci είχε προσπαθήσει να μπλοκάρει την κυκλοφορία του βιβλίου όπως και την ίδια την ταινία.

Μόνο που μπήκαν μέσα τα μεγάλα μέσα, δηλαδή εκτός από τον ίδιο τον οίκο Gucci που έβλεπε την ταινία ως αφορμή για δωρεάν διαφήμιση.

Τα μεγάλα στούντιο όπως αυτό της MGM, το οποίο αγόρασε τα δικαιώματα του σεναρίου.

Ενώ το Netflix φρόντισε να εξασφαλίσει τη μελλοντική προβολή της ταινίας από τη διάσημη πλατφόρμα.

Η ιστορία της επιχείρησης

Αλλωστε αυτό είναι που στοχεύει ο τίτλος της ταινίας: να αφηγηθεί όχι μόνο την ιστορία της δολοφονίας του πάμπλουτου κληρονόμου του ιδρυτή Γκούτσιο Γκούτσι (Εξ ου και το περίφημο logo με τα δύο αντικριστά G) αλλά και μια ιστορία με άφθονο χρήμα, αντιδικίες και αίμα.

Ο πατριάρχης της αυτοκρατορίας, που εξακολουθεί να θεωρείται μία από τις πιο πετυχημένες παγκοσμίως.

καθώς διάγει άλλη μια περίοδο δόξας, ξεκίνησε την πορεία του με ένα μικρό μαγαζί στη Φλωρεντία την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα πουλώντας δερμάτινα είδη.

Το μεγαλεπήβολο όραμα του πατέρα Γκούτσιο Γκούτσι φάνηκε να συμμερίζεται και να υλοποιεί ο διάδοχος Αλντο Γκούτσι, το μεγάλο μυαλό της οικογένειας.

Σε χρόνο-ρεκόρ μετέτρεψε την εταιρεία σε ένα πανίσχυρο brand name με παραρτήματα σε όλο τον κόσμο.

Με το όνομα Gucci να βρίσκει ανταπόκριση και στους διάσημους, από την Ελίζαμπεθ Τέιλορ και τον Πίτερ Σέλερς έως την Τζάκι Κένεντι.

Η οποία ήταν τόσο εξαρτημένη από την τσάντα της που σύντομα της χάρισε και το όνομά της και έκτοτε είναι διάσημη ως η «τσάντα Τζάκι».

Αντίστοιχα δημοφιλή έγιναν και τα μεταξωτά μαντίλια που λάνσαρε η Καρολίνα του Μονακό. Μόνο που πίσω από αυτή την πολύκροτη επιτυχία κρυβόταν μια ιστορία οικογενειακής αντιπαλότητας και διχασμού.

Καθώς οι τρεις υιοί Γκούτσι μοιράζονταν ένα αμοιβαίο μίσος: ο Αλντο ανταγωνιζόταν πάντα όχι μόνο τον Ροντόλφο, αλλά και τον ίδιο του τον γιο.

Ο γιος του Αλντο, Πάολο, σε μια έκρηξη θυμού αποφάσισε να προχωρήσει στην ίδρυση του δικού του οίκου Gucci.

Αλλά ο ανένδοτος πατέρας τον σταμάτησε την τελευταία στιγμή, με αποτέλεσμα ο γιος να τον καταγγείλει στην Εφορία και έτσι ο ισχυρός πατέρας να μπει στη φυλακή σε προχωρημένη ηλικία.

Εν τω μεταξύ προβλέποντας αυτή την εξέλιξη ο Αλντο είχε φροντίσει το ποσοστό της εταιρείας να πάει όχι φυσικά στον γιο αλλά στον ανιψιό του Μαουρίτσιο Γκούτσι .

Eυειδή, πετυχημένο και αποφασιστικό, αλλά παρ’ όλα αυτά ντροπαλό και κάπως συνεσταλμένο.

Σε αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό βασίστηκε η μεγαλύτερή του σε ηλικία Πατρίτσια Ρετζιάνι, η οποία αποφάσισε.

Να μεταμορφώσει τον άβγαλτο νεαρό Γκούτσι και να τον μετατρέψει από έναν κλειστό χαρακτήρα σε καρδιά των πάρτυ.

Το γιοτ του Νιάρχου

Η Πατρίτσια δεν βιαζόταν να χαρίσει διαδόχους στον αγαπημένο της Μαουρίτσιο. Αγόρασαν ένα εντυπωσιακό διαμέρισμα στον τελευταίο όροφο του Olympic Tower στο κέντρο του Μανχάταν.

Και άρχισαν να περιφέρονται στη νυχτερινή Νέα Υόρκη με εντυπωσιακές λιμουζίνες και έναν σοφέρ, ο οποίος είχε αφήσει εποχή στους κοσμικούς κύκλους.

Εκαναν παρέα με τον Ωνάση και την Τζάκι και φρόντιζαν να συχνάζουν σε πάρτυ γεμάτα σαμπάνια και με όλη την υπερβολή των δεκαετιών του ’70 και του ’80.

Ο ερχομός της πρωτότοκης κόρης τους Αλεσάντρα έδειξε να ολοκληρώνει με τον καλύτερο τρόπο την ευτυχία του ζεύγους που συνέχιζε ακάθεκτο τη μεγάλη ζωή:

Από τον ανταγωνιστή του φίλου τους Ωνάση, Σταύρο Νιάρχο, αγόρασαν στη συνέχεια το πιο εντυπωσιακό γιοτ .

Poυ έπλεε τότε στις θάλασσες, το περίφημο τρικάταρτο σκαρί από έβενο και τα 63,03 μέτρα του, την περίφημη «Κρεολή».

Παράλληλα η εταιρεία φαινόταν να διάγει μία από τις πιο πετυχημένες περιόδους στην ιστορία της.

Αλλά η ζωή που είχαν διαλέξει να ζουν ο γοητευτικός Μαουρίτσιο και η εκρηκτική Πατρίτσια ξεπερνούσε τις αντοχές της οικογένειας, η οποία είχε αρχίσει να δυσανασχετεί έντονα.

Παρακάμπτοντας επιδεικτικά τα υπόλοιπα μέλη, ο Μαουρίτσιο έγινε ο απόλυτος κυρίαρχος, ο νέος CEO, και παρ’ όλες τις αντιρρήσεις εξακολουθούσε.

Να ζει πέρα από τις αντοχές της επιχείρησης .

Mόνο που μαζί με τα έξοδα πολλαπλασιάζονταν και οι ερωμένες του. Μέχρι που ο έρωτάς του με τη νέα του σύντροφο Πάολα Φράνκι φάνηκε να είναι σοβαρός.

Τα νέα δεν άργησαν να φτάσουν στα αυτιά της απατημένης συζύγου και οι καβγάδες έγιναν καθημερινοί.

Μετά από μερικά χρόνια, μαζί με τον γάμο άρχισε να ναυαγεί και η αυτοκρατορία, αφού τα μεγάλα ανοίγματα δημιούργησαν τεράστιες τρύπες.

Η σύζυγος δεν πτοείται και διαπραγματεύεται με απόλυτα σκληρούς όρους το διαφαινόμενο διαζύγιο:

Τα 600.000 δολάρια που της προτείνει ο Γκούτσι της φαίνονται λίγα και απαιτεί διπλασιασμό.

Τότε μάλιστα λέει και την ατάκα που έμελλε να γράψει ιστορία: «Καλύτερα να κλαις σε Rolls-Royce παρά να χαίρεσαι σε ποδήλατο».

 

Τελικά το 1992 αρχίζει να συμβιβάζεται με την ιδέα του διαζυγίου, το οποίο ακόμα δεν έχει εκδοθεί.

Και είναι τότε που ο άνδρας της αποφασίζει να παραχωρήσει το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών του σε τράπεζα επενδύσεων που έχουν πανίσχυροι Αραβες.

Παράλληλα, η ιστορία με την Πάολα συνεχιζόταν και το μέχρι πρότινος παράνομο ζευγάρι αποφασίζει να συζήσει.

Ο δεσμός τους έμοιαζε να είναι σοβαρός και ένα ωραίο βράδυ.

;Oπως αποκάλυψε εκ των υστέρων η Πατρίτσια στο τηλεοπτικό σόου «Storie Maledette», ο Γκούτσι έφυγε από το σπίτι του για τσιγάρα και κυριολεκτικά δεν επέστρεψε ποτέ.

Η αγανακτισμένη σύζυγος δεν άργησε να ανακαλύψει το σταθερό τηλέφωνο της αντίζηλου και κάποια στιγμή άφησε ουρλιάζοντας ένα μήνυμα στον τηλεφωνητή:

«Να ξέρεις ότι οι κόρες σου θα σε μισούν για πάντα και ποτέ δεν θα ξεπεράσουν το τραύμα που τους προκάλεσες αφήνοντας το σπίτι.

Θα είσαι για πάντα καταραμένος και εύχομαι να σε βρει η κόλαση!». Και όπως φάνηκε, δεν άργησε να τον βρει.