Η Κέιτ Μος ξαναχτυπά : «Δεύτερη καριέρα» στα 47 της χρόνια

17 Μαρτίου 2021 16:50

Πρωταγωνιστεί στην καμπάνια του Yves Saint Laurent, σαρώνει στην πασαρέλα της Fendi και ηγείται του δικού της πρακτορείου μοντέλων, παίζοντας τον ρόλο της στην παγκόσμια βιομηχανία της μόδας. Η Κέιτ Μος επανέρχεται στην κορυφή του μόντελινγκ…

Μια μαύρη λιμουζίνα σταματά στην οδό Saint Honore του Παρισιού και από μέσα ξεπροβάλλει μια λεπτεπίλεπτη σιλουέτα που φοράει μάσκα και δύσκολα αναγνωρίζεται. Είναι η ημέρα που ο οίκος Fendi βιντεοσκοπεί, λόγω της παγκόσμιας πανδημίας του κορωνοϊού, την επίδειξή του στο πλαίσιο της φετινής Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού. Η Κέιτ Μος πρωταγωνιστεί πλάι στις σημερινές ντίβες της πασαρέλας και κλέβει την παράσταση. Όμως η Κέιτ είχε πάντα τον τρόπο να μονοπωλεί τα φώτα.
Από το 1990 και την ηλικία των 16 χρόνων που η Σάρα Ντούκας, ιδιοκτήτρια του περίφημου πρακτορείου μοντέλων Storm Management, την ανακάλυψε στο αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης καθώς επέστρεφε από διακοπές στις Μπαχάμες, μέχρι σήμερα, κρατά ψηλά τη μετοχή της στο χρηματιστήριο της διεθνούς μόδας. Στο ενδιάμεσο έχει περπατήσει εκατοντάδες χιλιόμετρα στις πασαρέλες των μεγαλύτερων fashion brands, έχει γίνει το κεντρικό πρόσωπο σε διεθνείς καμπάνιες εταιρειών-κολοσσών και έχει αναγεννηθεί δύο φορές μέσα από τις στάχτες της. Οσο για την τελευταία διαδικτυακή επίδειξη του οίκου Fendi, η Βρετανίδα ντίβα της πασαρέλας εκτός από το φυσικό της χάρισμα, είχε έναν άσο στο μανίκι της: Έναν κρυφό θαυμαστή της, τον Κιμ Τζόουνς, σχεδιαστή του brand και ερωτευμένο μαζί της από την εποχή που οι δυο τους ήταν συμμαθητές στο Λονδίνο.

Εκκεντρική και ατίθαση
Με ύψος 1.71, μπορεί τυπικά να μην ανταποκρινόταν στις προδιαγραφές ενός top model, όμως αυτό της το «μειονέκτημα» αποδείχτηκε ελάχιστο μπροστά στο εκτόπισμα της προσωπικότητάς της. Για την εκκεντρική, ατίθαση και σαφώς δυναμική Κέιτ Μος που πρωταγωνίστησε στα χρυσά χρόνια του μόντελινγκ, τίποτα δεν φαντάζει αδύνατο. Ακόμη και μια δεύτερη καριέρα στα 47 της χρόνια. Είναι το top model των 90s που συνδυάζει το γκλάμουρ του χθες με την ωμότητα του σήμερα, ένας χαμαιλέων της μόδας που πότε παίρνει το ύφος ενός κοριτσιού του δρόμου, όπως στην καμπάνια του Yves Saint Laurent Ανοιξη/Καλοκαίρι 2021, και πότε μετατρέπεται σε μια σκληρή επιχειρηματία επιβάλλοντας τα μοντέλα του πρακτορείου της στις σημαντικότερες καμπάνιες και επιδείξεις μόδας. Στα βήματά της και η κόρη της Λίλα, που στα 19 της χρόνια, και με την επίβλεψη της μαμάς-μάνατζερ, έχει ήδη ένα book που θα ζήλευαν πολλά καταξιωμένα μοντέλα: έκανε πασαρέλα για τον οίκο Fendi, συμμετείχε στο φετινό fashion event του οίκου Dior και πρωταγωνίστησε στην πρόσφατη καμπάνια της Miu Miu.

Βότκα και κοκαΐνη
Η γοητευτική Βρετανίδα είχε πάντα τον χαρακτήρα που την έκανε βασίλισσα της παρέας. Το 2009 εμφανίστηκε στο Met Gala της Νέας Υόρκης αγκαλιά με τον εξαιρετικά ιδιόρρυθμο Μαρκ Τζέικομπς, ο Ελτον Τζον την επέλεξε για να πρωταγωνιστήσει σε βιντεοκλίπ του, ενώ έχει μπει στο στούντιο κάνοντας φωνητικά για συγκροτήματα όπως οι Oasis, οι Primal Scream και οι Lemonheads. Η ζωή της παραπέμπει σε παραμύθι – όχι πάντα πασπαλισμένο με χρυσόσκονη. Υπάρχουν πολλά αφιερώματα στον διεθνή Τύπο για τη σχέση της με τον εξαιρετικά ασταθή και επιρρεπή στις ουσίες Τζόνι Ντεπ. Mια σχέση που παραλίγο να καταστρέψει και τους δύο. Μετά ακολούθησε η εμμονή της με τα ξέφρενα πάρτυ και τις βραδινές εξόδους ως το πρωί συνοδευόμενα με υπερκατανάλωση αλκοόλ και ουσιών. Έχει μείνει στην ιστορία το εξώφυλλο της βρετανικής εφημερίδας «Daily Mirror» με φωτογραφία του μοντέλου να κάνει χρήση ναρκωτικών και τίτλο «Η Κέιτ Μος ρουφάει τη μια γραμμή κόκας μετά την άλλη!».
Σύμφωνα με το βιβλίο «Champagne Supernovas» της έγκριτης δημοσιογράφου Μορίν Κάλαχαν, «σε μια έξοδό της η Κέιτ μπορούσε να ρουφήξει τρία γραμμάρια κοκαΐνη και να πιει ένα μπουκάλι βότκα». Eίναι η εποχή που της έχουν βγάλει το παρατσούκλι «The Tank», που σημαίνει δεξαμενή.
Τα μεγάλα fashion brands δεν θέλησαν να ταυτιστούν με το «κακό πρόσωπο της μόδας» και αναγκάστηκαν να κρατήσουν αποστάσεις. Η σχέση της με τον μουσικό Πιτ Ντόχερτι την έριξε ακόμη πιο βαθιά στις καταχρήσεις. Μεγάλοι οίκοι ήθελαν να δουλέψουν μαζί της, αλλά δεν το τολμούσαν. Συμβόλαια ύψους 4 εκατ. λιρών ακυρώθηκαν, όπως εκείνα με τους οίκους Burberry και Chanel, αλλά και την Η&Μ. Το όνομά της πρωταγωνιστούσε στα tabloids μόνο ως παράδειγμα προς αποφυγή.

Ένα pop ίνδαλμα γεννιέται
Όμως, την ίδια εποχή, κάποιοι που πιστεύουν πολύ στο άστρο της και την αγαπούν πάνε κόντρα στο ρεύμα, όπως ο φίλος της και διεθνούς φήμης φωτογράφος Μάριο Τεστίνο, που την επιβάλλει στον οίκο Burberry. Μετά τον θόρυβο που έχει ξεσπάσει οι φωτογραφίες με την ίδια να ποζάρει για καμπάνια του brand γίνονται viral. Ο Burberry βλέπει τις πωλήσεις του να απογειώνονται και η ίδια αντιλαμβάνεται ότι έχει μια δεύτερη ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη. Για τα 30ά της γενέθλια διοργανώνει ένα μυθικό πάρτυ με θέμα «Όμορφοι και Καταραμένοι», εμπνευσμένο από το ομώνυμο βιβλίο του Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ. Κραταιοί άνθρωποι της μόδας και αστέρες του Χόλιγουντ δίνουν το «παρών», δηλώνοντας με τον τρόπο τους ότι βρίσκονται στο πλευρό της. Οι Τζον Γκαλιάνο, Μαρκ Τζέικομπς, Ντονατέλα Βερσάτσε και Αλεξάντερ ΜακΚουίν βρίσκονται εκεί για να τη στηρίξουν. Τους έχει πείσει όλους ο Μάριο Τεστίνο.
Η ίδια έχει ήδη χωρίσει από τον κιθαρίστα Τζέιμι Χινς και μπαίνει για δεύτερη φορά σε κλινική αποτοξίνωσης
Το 2005 στον οίκο Christie’s δημοπρατείται ο πίνακας του Λούσιαν Φρόιντ, στο οποίο απεικονίζεται η Κέιτ Μος έγκυος στην κόρη της Λίλα. To έργο πωλείται στην αστρονομική τιμή των κάτι λιγότερο από 4,5 εκατ. δολαρίων. Σήμερα, η ίδια εισπράττει εκατομμύρια από τους πίνακες pop art με το πρόσωπό της που δημιουργούν άλλοι, μερικές από τις μεγαλύτερες γκαλερί του κόσμου την έχουν κάνει ακόμη και αφίσα με τιμή πώλησης κάποιες χιλιάδες ευρώ και στον χώρο της την αντιμετωπίζουν ως την αθόρυβη σιδηρά κυρία της μόδας, την ώρα που η ίδια βιώνει στην πιο αδιάψευστη εκδοχή του το μότο της «Once a Queen, always a Queen». Τελικά η Κέιτ Μος έχει ανάγκη τον χώρο της μόδας ή ο χώρος της μόδας την Κέιτ;

Πρωταγωνίστρια στα «κυκλώματα»
Η σχέση μάλλον λειτουργεί και για τους δύο, αφού ο χώρος της μόδας περισσότερο από ποτέ θέλει κορίτσια με προσωπικότητα και ξεχωριστό ταμπεραμέντο. Η εποχή των απλά ωραίων φαίνεται να έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Η Κέιτ έχει ζήσει τα πάθη της, έχει αναγνωρίσει τα λάθη της και ξέρει πολύ καλά ότι έχει τη δύναμη και το επιχειρηματικό μυαλό να πάει τα πράγματα παρακάτω. Με τα χρόνια έγινε η ίδια μάνατζερ του εαυτού της, δημιούργησε το πρακτορείο της «Kate Moss Agency» και μέσα από μια σειρά κοινών φωτογραφήσεων με την κόρη της σε εξώφυλλα περιοδικών μεγάλης κυκλοφορίας στρώνει τον δρόμο της Λίλα Μος στο διεθνές στερέωμα.
Το μοντέλο-icon των 90s δεν υποτίμησε ποτέ άλλωστε τη δύναμη των διασυνδέσεων. Τα «κυκλώματα», αποτελούμενα από φωτογράφους, σχεδιαστές μόδας και Χολιγουντιανούς σταρ, ήταν αυτά που όταν εκείνη άγγιξε τον πάτο τη βοήθησαν να αναδυθεί στην επιφάνεια. Καθαρή από ουσίες εδώ και αρκετά χρόνια, πλέον διαδραματίζει τον δικό της ρόλο στη διεθνή μόδα. Μοντέλα του «Kate Moss Agency» ανέλαβαν φέτος τις καμπάνιες των οίκων Dior, Miu Miu, Ferragamo, Fendi, Dior Hommes, Versace, Casablanca, Messika Jewelry κ.ά. Event του χώρου που δεν την έχει συμπεριλάβει στην guest list του κινδυνεύει να θεωρηθεί αποτυχημένο, ενώ ανάμεσα στα μοντέλα και τους καλλιτέχνες που σπεύδουν να συνεργαστούν μαζί της βρίσκεται και η Μαρία-Ολυμπία, κόρη του πρίγκιπα Παύλου και της Μαρί-Σαντάλ, αλλά και στενή φίλη της Λίλα Μος.

Φαίνεται πως η επί χρόνια σχέση της Κέιτ Μος με τον Γερμανό αριστοκράτη Νικολάι Φον Μπίσμαρκ, καταξιωμένο φωτογράφο, μαθητή και μετέπειτα βοηθό του Μάριο Τεστίνο, ο οποίος συνεργάζεται με τα σημαντικότερα fashion brands και περιοδικά μόδας του κόσμου, τη βοήθησε όχι μόνο να ενισχύσει το portfolio του πρακτορείου της με σημαντικές δουλειές, αλλά κυρίως να ενισχύσει την εικόνα της γυναίκας που ξεκίνησε την πορεία της ως χίπισσα και εξελίχθηκε σε διαρκώς εξελισσόμενη δύναμη της παγκόσμιας βιομηχανίας της μόδας.

Πηγή: περιοδικό Ciao