Karl Lagerfeld: πώς, στα χέρια του, η Chanel έφτασε ν’ αξίζει πάνω από δέκα δισ. (φωτογραφίες)

21 Φεβρουαρίου 2019 21:11

Μετά τον “Κάιζερ”, ποιος; Ποια είναι η θέση της Chanel στη μόδα μετά τον θάνατο του Karl Lagerfeld; Ξεκίνησε να δημιουργεί για τον διάσημο γαλλικό οίκο μόδας ήδη απ’ το 1983. Κι ενώ η επιχείρηση όντως τα πήγαινε πολύ καλά, στα χέρια του έγινε κανονικό χρυσωρυχείο. Σε σημείο που σήμερα το brand αξίζει πάνω από δέκα δισεκατομμύρια δολάρια.

Με προκάτοχο την Gabrielle Coco Chanel, όλοι τότε είκαζαν ότι θα ερχόταν το χάος. Όμως, εκείνος προσάρμοσε τη φίρμα στις ανάγκες της δεκαετίας του ’80, απογειώνοντάς την.

Οι ιδιοκτήτες Alain και Gérard Wertheimer έδωσαν τα ηνία του οίκου στο «δεξί χέρι» του Lagerfeld, την επί σειρά ετών συνεργάτιδα του Virginie Viard, προκειμένου να δουν τι θα ακολουθήσει.

Ο Lagerfeld άρχισε τη συνεργασία με τη Chanel το 1983

Μετακόμισε στο Παρίσι με τη μητέρα του στη δεκαετία του 1950, όπου έκανε τα πρώτα του βήματα στη μόδα, αρχικά στον οίκο Balmain και αργότερα στο Jean Patou. Εντάχθηκε στην Chanel μετά από τη θητεία του στο Balmain και την Chloe. Εκείνη την εποχή θεωρούσε ότι η εικόνα του οίκου Chanel ήταν «στατική», αναφέρει το mononews.gr. Έτσι, μελέτησε περαιτέρω την ιστορία της φίρμας αναζητώντας έμπνευση.

Η πρώτη επίδειξη

Κατάφερε να διατηρήσει την Chanel ως συνώνυμο της απόλυτης πολυτέλειας, με tweed σύνολα και τσάντες κόστους πολλών χιλιάδων ευρώ, ενώ από την άλλη τα αρώματα και τα βερνίκια νυχιών έκαναν την μάρκα προσιτή σε όλους. Η περίπλοκη κατασκευή των ενδυμάτων ανάγκασε τη Chanel να υποστηρίζει και να διατηρεί μικρές βιοτεχνίες στη Γαλλία, από εργαστήρια κεντήματος μέχρι κατασκευαστές των tweed υφασμάτων. Στην πρώτη του ready-to-wear επίδειξη το 1984, ο Lagerfeld περπάτησε στην πασαρέλα με το μοντέλο από τη Γαλλία, Ines de la Fressange.

Τα αλληλοσυνδεόμενα CC

Το λογότυπο CC της Gabrielle Chanel, το οποίο σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1930, χρησιμοποιήθηκε με μυριάδες τρόπους, με τον Lagerfeld να επιβλέπει το σχεδιασμό του, από τις εκτυπώσεις γραβάτας μέχρι τα κουμπώματα στις τσάντες.

Η καινοτομία στις επιδείξεις 

Οι αναζητήσεις του Lagerfeld στον τρόπο παρουσίασης των νέων τάσεων στους αγοραστές είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία καινοτόμων επιδείξεων μόδας, με έντονο το θεατρικό στοιχείο. Χρειάστηκαν έξι μήνες για να φτιαχτούν τα λουλούδια που κόσμισαν την πασαρέλα για την επίδειξη Άνοιξη-Καλοκαίρι 2015.

 

Μια καρικατούρα ποπ κουλτούρας

Ο Lagerfeld καλλιέργησε μία ποπ κουλτούρα δημιουργώντας μία εικόνα του εαυτού του αναγνωρίσιμη στο πέρασμα των χρόνων, η οποία αποτέλεσε το σήμα κατατεθέν του:  λευκά μαλλιά χτενισμένα σε χαμηλή αλογοουρά, σκούρα γυαλιά ηλίου και πουκάμισα Hilditch & Key με, σχεδόν κωμικά, ψηλά κολάρα. Δερμάτινα γάντια με γυμνά δάχτυλα και χέρια γεμάτα δαχτυλίδια συμπλήρωναν την εικόνα του.

Στο κόκκινο χαλί

Η Chanel είναι πιο γνωστή για τις τσάντες και τα αρώματα της, ωστόσο ο Lagerfeld ήθελε να είναι σίγουρος ότι τα ρούχα του θα είναι πάντα στο προσκήνιο και στο επίκεντρο, κατά τις σημαντικές πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπως αυτή της απονομής των βραβείων Όσκαρ. Επεδίωκε να δημιουργεί στιγμές μόδας, όπως η άφιξη της Julianne Moore στα Όσκαρ του 2015.

Το τελευταίο σόου

Η τελευταία επίδειξη του Lagerfeld για τη Chanel ήταν η συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2019 που παρουσίασε τον Ιανουάριο. Το Grand Palais στο Παρίσι μετατράπηκε σε σκηνικό καλοκαιρινής απόδρασης, περιλαμβάνοντας μία βίλα και μία πισίνα. Ωστόσο, αυτή τη φορά δεν εμφανίστηκε ο ίδιος στην πασαρέλα για να πάρει τα εύσημα στο τέλος της επίδειξης, όπως συνηθίζεται. Αντ ‘αυτού, η διευθύντρια μόδας του οίκου και στενή συνεργάτιδα του, Virginie Viard βγήκε για τον παραδοσιακό χαιρετισμό.

Η Κίνα υποστηρικτής της Chanel

Η Κίνα ενίσχυσε σημαντικά τις πωλήσεις του οίκου Chanel. Πέρυσι, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ενισχύθηκε κατά 11% σε βάση σταθερού νομίσματος, καθώς ισχυροποιήθηκαν από το αγοραστικό ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε στις αγορές της Ασίας. Η Chanel παρουσίασε την Resort 2018 Collection στο Chengdu της Κίνας, το 2017, σε μία προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερους πελάτες σε αυτή την, κρίσιμη για την εταιρεία, αγορά.

Η νέα εποχή της Chanel

Ο οίκος Chanel ανακοίνωσε την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου, ότι η Virginie Viard, η επί 30 και πλέον έτη συνεργάτιδα του Lagerfeld, θα τον διαδεχτεί ως επικεφαλής του δημιουργικού του ισχυρού brand, κερδίζοντας μία από τις πιο πολυπόθητες θέσεις στη βιομηχανία της μόδας. Η εταιρεία δήλωσε ότι της έχει ανατεθεί αυτό το καθήκον «έτσι ώστε να μπορεί να συνεχιστεί η κληρονομιά της Gabrielle Chanel και του Karl Lagerfeld».