Quantcast

Λογοθεραπευτικό Κέντρο Γλυφάδας – Κωνσταντίνου Κατερίνα

26 Μαΐου 2025 12:35

Η Αικατερίνη Κωνσταντίνου δραστηριοποιείται στον θεραπευτικό χώρο από το 1997, με πολυετή εμπειρία τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα. Το 2000 ίδρυσε το Λογοθεραπευτικό Κέντρο Γλυφάδας, με στόχο την ένταξη περισσότερων παιδιών στο κοινωνικό σύνολο μέσα από στοχευμένες και επιστημονικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις. Με αφορμή τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Κέντρου, μας μιλά για το όραμά της, τις προκλήσεις του επαγγέλματος και τις ανάγκες των παιδιών σήμερα.

Ποιο είναι το όραμά σας για το Κέντρο τα επόμενα χρόνια;

Δραστηριοποιούμε στον   θεραπευτικό χώρο από το 1997 και ως ιδιώτης, αλλά και ως μέλος επιστημονικής ομάδας δημόσιου φορέα που ασχολείται και ερευνά τις αναπτυξιακές διαταραχές. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το Λογοθεραπευτικό Κέντρο Γλυφάδας, το 2000, από την ανάγκη  και το όνειρο να συμπεριληφθούν λειτουργικά όλο και περισσότερα παιδιά στο κοινωνικό σύνολο. Αυτό αποτέλεσε και αποτελεί το όραμά μου εμένα προσωπικά, αλλά και όλων των πολύτιμων συνεργατών μου που το ακολουθούν εδώ και 25 χρόνια.

Πώς παρακολουθείτε και αξιολογείτε την πρόοδο ενός παιδιού;

Κάθε παιδί που ξεκινά ένα θεραπευτικό πρόγραμμα έχει τον ατομικό του φάκελο, στον οποίο καταγράφονται οι στόχοι που τίθενται. Υπάρχει συστηματική καταγραφή των  συνεδριών από τους θεραπευτές, εβδομαδιαίες εποπτείες από εμένα και επιστημονικές ομάδες ανά τακτά χρονικά διαστήματα με όλους τους συνεργάτες, όπου και συζητιούνται για όλα τα παιδιά η εξέλιξη των προγραμμάτων αποκατάστασης. Πρέπει να σημειωθεί πως ανά 6μηνο γίνονται υποχρεωτικές επαναξιολογήσεις με επιστημονικά σταθμισμένα εργαλεία.

Tι ακριβώς είναι η εργοθεραπεία και πότε χρειάζεται το παιδί του να την κάνει;

Η Εργοθεραπεία είναι μια θεραπευτική ειδικότητα η οποία βοηθά τα παιδιά, αλλά και ενήλικες, να αναπτύξουν δεξιότητες που σχετίζονται με την αυτονομία τους και τη λειτουργική καθημερινή τους δραστηριότητα όπως την αυτοεξυπηρέτηση, την αδρή και τη λεπτή κινητικότητα, το παιχνίδι και την κοινωνική αλληλεπίδραση, την αισθητηριακή ρύθμιση και σχολικές δεξιότητες. Ένα παιδί  χρήζει εργοθεραπευτικής παρέμβασης όταν υπάρχει καθυστέρηση των κινητικών του δεξιοτήτων, όταν αργεί στις καθημερινές ρουτίνες, όταν είναι αδέξιο, όταν δυσκολεύεται στην οργάνωση , την προσοχή και παρουσιάζει προβλήματα συμπεριφοράς, αλλά και όταν υπάρχουν νευροαναπτυξιακές διαταραχές.

Ποια είναι η πιο συχνή διαταραχή που συναντάτε στα παιδιά που έρχονται στο κέντρο σας;

Οι πιο συχνές διαταραχές που συναντάμε στο χώρο μας, εκτός από την Καθυστέρηση Λόγου και ομιλίας, αλλά και τις Μαθησιακές δυσκολίες, είναι οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές που αφορούν τη διάσπαση προσοχής και την υπερκινητικότητα ( ΔΕΠ-Υ) καθώς και τις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές ( Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος).

Ποιες θεωρείτε πως είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι λογοθεραπευτές;

Θεωρώ πως η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα ο χώρος μας, είναι η  συνεχόμενη επιστημονική  πρόκληση, η οποία ξεκινά αμέσως μετά τη διάγνωση του παιδιού. Ειδικά σε περιπτώσεις που τα παιδιά βρίσκονται σε πρώιμες ηλικίες, κάτι που καθιστά δικαιολογημένα δύσκολη την ακριβή διάγνωση του παιδιού. Έτσι  θα πρέπει να υπάρχει εμπειρία του επιστημονικά υπεύθυνου και όσον αφορά το θεραπευτικό σχήμα που θα ακολουθήσει το παιδί , αλλά και όσον αφορά την εξειδίκευση των θεραπευτών στην πρώιμη παρέμβαση, η οποία έχει ως στόχο να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος καθώς η παρέμβαση ξεκινώντας από τους 16 μήνες έχει ως στόχο να αξιοποιήσει την πλαστικότητα του εγκεφάλου στις συγκεκριμένες ηλικίες και να καλύψει κενά που αφορούν τα αναπτυξιακά ορόσημα.

Τέλος πρόκληση αποτελεί η συνεχής ενημέρωση όλων των επαγγελματιών υγείας που ασχολούνται με τα παιδιά, για την σημαντικότητα της πρώιμης ανίχνευσης ώστε να ενημερώνουν με τη σειρά τους τους γονείς για την αναγκαιότητα της πρώιμης παρέμβασης.

Λογοπεδικός – Παθολόγος Λόγου & Ομιλίας
Κωνσταντίνου Κατερίνα