Μόνο εδώ! Ώρα Μηδέν για την μεγάλη οθόνη: Ο κορονοϊός «σκοτώνει» και το σινεμά!

23 Οκτωβρίου 2020 18:00

Το Χόλιγουντ δεν παράγει ταινίες, οι κινηματογράφοι -και στην Ελλάδα- απειλούνται με αφανισμό.

Ένα ντόμινο τρόμου με αφετηρία το Χόλιγουντ, το οποίο μπορεί να οδηγήσει στην κατάρρευση –και πιθανότατα στον αφανισμό- πολλών κινηματογραφικών αιθουσών ανά τον κόσμο, έχει προκαλέσει ο κορονοϊός, που πλήττει και το σινεμά. Η πανδημία δοκιμάζει σκληρά την «έβδομη τέχνη» και όσους ζουν από αυτήν αφού οι συνθήκες που επικρατούν είναι απαγορευτικές για την παραγωγή καινούργιων ταινιών ή την προβολή όσων έχουν ολοκληρωθεί.

Ο Οκτώβριος θεωρείται ως ο μήνας που σηματοδοτούσε τη νέα κινηματογραφική σεζόν εντούτοις φέτος τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά παντού.

Οι συνεχείς αναβολές στην ημερομηνία κυκλοφορίας μεγάλων blockbuster φέρνουν πολλούς κινηματογράφους στα πρόθυρα της καταστροφής. Είναι χαρακτηριστικό ότι η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα κινηματογράφων παγκοσμίως, η Cineworld, αποφάσισε να αναστείλει τις δραστηριότητές της. Αυτό σημαίνει ότι 45.000 υπάλληλοί της έχασαν τη δουλειά τους, ενώ περισσότερες από επτακόσιες αίθουσες σε ΗΠΑ και Βρετανία, δεν λειτουργούν!

Πάνε πίσω και οι πρεμιέρες

Την ίδια στιγμή, στο Χόλιγουντ, οι υπεύθυνοι υποχρεώνονται να αναθεωρούν συνεχώς τα πλάνα τους. Φιλμ σαν τα «No Time to Die», «Black Widow», «Candyman», «The Conjuring 3» θα κάνουν πρεμιέρα το 2021 και όχι φέτος όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. Το ίδιο ισχύει και για το «Dune» του Ντενί Βιλνέβ, το οποίο αναμενόταν τα Χριστούγεννα με πολλές ελπίδες να φέρει κόσμο ξανά στα σινεμά. Και αυτό πάει πίσω, καθώς μεταφέρθηκε για τον Οκτώβριο.

Οι αισιόδοξοι –λίγοι αλλά… υπάρχουν- ευελπιστούν ότι στις γιορτές θα βγει η νέα «Wonder Woman» αλλά η αλήθεια είναι πως το ενδεχόμενο αυτό δεν φαίνεται να συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες.

Άλλοι τίτλοι, όπως το «Batman» με τον Ρόμπερτ Πάτινσον και το «Flash», θα αργήσουν ακόμη περισσότερο, καθώς μάλλον θα προβληθούν το 2022. Το ίδιο θα συμβεί και με το τέταρτο μέρος του «Matrix», το οποίο στην καλύτερη των περιπτώσεων θα βγει στις αίθουσες τα Χριστούγεννα του 2021.

Το ρίσκο του «Tenet»

Παραγωγοί και εταιρείες είναι δικαιολογημένα επιφυλακτικοί, ειδικά μετά την αποτυχία του «Tenet» που τόλμησε να κυκλοφορήσει κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το κατασκοπευτικό sci-fi θρίλερ του Κρίστοφερ Νόλαν ξεπέρασε τα 300 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις παγκοσμίως αλλά με δεδομένο πως ήταν το μόνο νέο blockbuster που προβαλλόταν, οι επιδόσεις κρίνονται χαμηλές. Θεωρείται πως αν «έπαιζε» υπό κανονικές συνθήκες, θα ήταν δυνατόν να έχει ακόμη και τα τριπλάσια εισιτήρια.

Από την πλευρά της, η «Disney» στράφηκε στο streaming για να παρουσιάσει τη σύγχρονη εκδοχή του «Mulan». Πάντως, οι συνδρομητές έπρεπε να καταβάλουν 29,9 δολάρια για να την παρακολουθήσουν, ποσό που θεωρείται υπερβολικό. Επίσης, προβλήθηκε και σε κάποιες χώρες, όχι όμως στις ΗΠΑ. Στις αίθουσες δεν πήγε καλά. Εντούτοις, η «Disney» ισχυρίζεται πως κατεγράφη μεγάλη αύξηση στον αριθμό των νέων συνδρομητών της στη streaming πλατφόρμα Disney+.

Ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί, είναι η εικόνα στο αμερικανικό box office. Σε αυτό παρατηρείται κάτι παράδοξο. Η επανέκδοση της ταινίας «Χόκους Πόκους: Οι Τρεις Μάγισσες» από το 1993, με τις Μπέτι Μίντλερ και Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, ανέβηκε στις κορυφαίες θέσεις, δίνοντας μάχη με το «Tenet». Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν κυκλοφόρησε αυτή η κωμωδία τρόμου δεν πήγε καθόλου καλά.

 

«Έχουν χαθεί 2.900.000 εισιτήρια!»

Μόλις 9.815 εισιτήρια διατέθηκαν την τελευταία εβδομάδα στις κινηματογραφικές αίθουσες στην Ελλάδα! Πρόκειται για νούμερο που προκαλεί σοκ και φυσικά απέχει πολύ από όσα συνήθως εμφανίζει το box office στη χώρα μας.

Βέβαια, δεν είναι παράξενο αν αναλογιστεί κανένας ότι οι χειμερινές αίθουσες στην Αττική είναι κλειστές στο πλαίσιο των μέτρων για την καταπολέμηση της πανδημίας. Ακόμη και αν ήταν ανοιχτές, πάντως, ελάχιστοι θεατές θα τις επισκέπτονταν αφού δεν υπάρχουν νέες ταινίες για να παρακολουθήσουν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο νέο σχέδιο με όλους τους περιορισμούς που θα ισχύσουν τον χειμώνα, οι ειδικοί της επιτροπής του υπουργείου Υγείας αναμένεται να δώσουν την έγκριση ώστε αξιοποιηθεί συγκεκριμένος αριθμός επισκεπτών (βάση ποσοστού) που θα καθορισθεί σύμφωνα με τη χωρητικότητα του κάθε χώρου.

Επιστολή – αγωνίας στον Μητσοτάκη

Πάντως, από την πλευρά τους, οι αιθουσάρχες αγωνιούν. Για τον λόγο αυτό, η Κινηματογραφική Ένωση Βορείου Ελλάδος έστειλε επιστολή στον Κυριάκο Μητσοτάκη και μεταξύ άλλων αναφέρει: «Κύριε Πρωθυπουργέ, σώστε τους κινηματογράφους από τον ΤΙΤΑΝΙΚΟ που έρχεται … Παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις στα αρμόδια υπουργεία για τη στήριξη του καίρια πληττόμενου κλάδου των κινηματογράφων λόγω της πανδημίας του COVID-19, δεν έχουν ικανοποιηθεί τα αιτήματά μας, με αποτέλεσμα να έχουμε μείνει χωρίς οικονομική στήριξη και πολλοί ιδιοκτήτες κινηματογράφων σήμερα να αντιμετωπίζουν πλέον θέμα επιβίωσης».

Σε άλλο σημείο τονίζεται: «Οι αιθουσάρχες της Ελλάδας, που εκπροσωπούν, στηρίζουν και προωθούν το πολιτιστικό προϊόν σε κάθε άκρη της Ελλάδας, αντιμετωπίζουν πλήρη απώλεια εισοδήματος και απειλούνται με αφανισμό. Ήδη αρκετοί κινηματογράφοι σε ολόκληρη τη χώρα σκέφτονται την οριστική τους αποχώρηση από το χώρο, γεγονός που προβληματίζει για το μέλλον της κινηματογραφίας τους επόμενους μήνες …

Δεδομένου όμως, της έλλειψης προϊόντος (ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Αμερική και η Κίνα έχουν σταματήσει την παραγωγή ταινιών ενώ οι περισσότερες προγραμματισμένες ταινίες για τον προσεχή χειμώνα έχουν αναβληθεί επ’ αόριστον), καθώς και του φόβου που διακατέχει τους πολίτες σήμερα, το μέλλον τους προμηνύεται εξαιρετικά αβέβαιο. Ενδεικτικά θα θέλαμε να σας αναφέρουμε τα παρακάτω νούμερα που αφορούν στην απώλεια των εισιτηρίων μέχρι σήμερα. Την περίοδο του lockdown χάθηκαν 1.765.000 εισιτήρια κι από κει και πέρα για κάθε μήνα, τον Ιούνιο 438.000 εισιτήρια, τον Ιούλιο 406.000 εισιτήρια, τον Αύγουστο 289.000 εισιτήρια. Άρα συνολικά έχουν χαθεί 2.900.000 εισιτήρια μέχρι τώρα!..».