Φοίβος: το νέο είδωλο του Twitter

3 Απριλίου 2021 15:45

Ο Φοίβος φέτος μας δίνει την ευκαιρία να τον γνωρίσουμε από μια διαφορετική θέση από αυτήν που ξέραμε έως σήμερα. Tου γνωστού συνθέτη και στιχουργού και μας συστήνεται ως μέλος της κριτικής επιτροπής του House of Fame. Eνώ γίνεται είδωλο του Twitter με τον καυστικό του σχολιασμό.

Η φετινή τηλεοπτική σεζόν δίκαια χαρακτηρίζεται ως μια χρονιά .. εκπλήξεων και ανατροπών, απόλυτα συνυφασμένη, άλλωστε, με όλα όσα γίνονται γύρω μας.

Ανάμεσα στις τηλεοπτικές … ευχάριστες εκπλήξεις, συγκαταλέγεται και η επανεμφάνιση ενός … παλιού γνωστού τον οποίο με έναν τρόπο … ξαναγνωρίσαμε φέτος από την αρχή: του στιχουργού και συνθέτη Φοίβου ο οποίος μας .. ξανασυστήθηκε μέσα από την παρουσία του στην κριτική επιτροπή του House of fame.

Η συμμετοχή του, θεωρήθηκε ούτως ή άλλως ανατρεπτική – από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε από τον ΣΚΑΙ το όνομά του για την κριτική επιτροπή ενός talent show όπως το House of fame, μιας και ενώ εδώ και πολλές δεκαετίες είναι ένα από τα πιο δυνατά ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής και μάλιστα είχε το «παρατσούκλι» «Μίδας» επειδή όσους δίσκους «άγγιζε» γινόντουσαν χρυσοί και πλατινένιοι, σχεδόν ποτέ δεν είχαμε ακούσει την φωνή του.

Απέφευγε τη δημοσιότητα

Πάντα απέφευγε διακριτικά τις τηλεοπτικές κάμερες. Ενώ μια συνέντευξη μαζί του για χρόνια αποτελούσε .. «στοίχημα» στα δημοσιογραφικά γραφεία. Καθώς όποτε και να γινόταν το αίτημα σε εκείνον η απάντηση ήταν αρνητική.

Φέτος, όμως, έκανε την … απόλυτη ανατροπή. Και είπε το «ναι» στην θέση του κριτή στο «House of fame» μαζί με τον Γιάννη Πλούταρχο, την Καίτη Γαρμπή και τον mr Panik Γιώργο Αρσενάκο ξαφνιάζοντας τους πάντες. Την μεγαλύτερη έκπληξη, όμως, μας την επιφύλασσε για την πρεμιέρα του show αλλά και τα επόμενα δυο Live που ακολούθησαν αφού ένα τηλεοπτικό αστέρι με το όνομα Φοίβος γεννήθηκε μπροστά στους δέκτες μας και … «έριξε» το twitter με το που άνοιξε το στόμα του…

Τα εύστοχα σχόλια, το καυστικό αλλά πολύ καλό χιούμορ του ξεχώρισαν αμέσως, ενώ κυριολεκτικά … viral γινόταν κάθε ατάκα που έλεγε. Όπως όταν απευθυνόμενος σε μια παίκτρια την ρώτησε: «Τι σου έφταιξε η κακομοίρα η Μαντόνα και την σκότωσες» ή σε μια άλλη ξεκαθάρισε ότι έχει πάρει … «διαζύγιο με τον τόνο».

Ταυτόχρονα, όμως, η κριτική του δεν ξεπερνά ποτέ τα όρια. Και είναι πάντα ευγενικός με τους παίκτες, χαρακτηριστικό που επίσης έχει σχολιαστεί πολύ θετικά.

Οι χρήστες του twitter, λοιπόν, ανακάλυψαν ένα νέο «είδωλο» στο πρόσωπό του. Και κατά κάποιο τρόπο έναν … «αντιπρόσωπό τους», ο οποίος κάθε Παρασκευή με έναν .. μαγικό τρόπο λέει όλα όσα θα twittαραν εκείνοι. Όλα αυτά έκαναν κάποιους να απορήσουν που «κρυβόταν» τόσα χρόνια αυτό το ταλέντο.

Ποιος είναι ο Φοίβος

Γεννήθηκε την 1η Ιανουαρίου του 1971. Και το πραγματικό του όνομα είναι Ευάγγελος – Φοίβος Τασσόπουλος. Τελειώνοντας το λύκειο, πέρασε στη νομική σχολή Αθηνών. Ενώ την ίδια εποχή ξεκίνησε και μαθήματα μουσικής και αρμονίας.

Μπορεί τα μουσικά του ακούσματα τότε να ήταν η ροκ, η punk και η heavy metal και να συνήθιζε να κυκλοφορεί στα Εξάρχεια αλλά τα πρώτα του βήματα τα έκανε με ένα άλλο είδος: έγραψε κάποια κομμάτια για την άγνωστη τότε τραγουδίστρια Βίκυ Χαρίτου και ένα demo έφτασε στον Μίλτο Καρατζά ο οποίος «μυρίστηκε» το ταλέντο του. Και του έδωσε την πρώτη του ευκαιρία. Το 1992 υπέγραψε το τραγούδι «Στυλ». Και έκανε την αρχή για μια πολύ επιτυχημένη καριέρα.

Το όνομά του συνδέθηκε για πρώτη φορά με την επιτυχία το 1993. Τότε που έγραψε για την Καίτη Γαρμπή: το τραγούδι «Ναι υπάρχω εγώ» μαζί με άλλα 2 κομμάτια, τα οποία συμπεριλήφθηκαν στον δίσκο της και έγινε χρυσός.

Ο Μίδας του ελληνικού τραγουδιού

Μετά από αυτό κυριολεκτικά κάθε χρόνο ότι «άγγιζε» γινόταν «χρυσός”: τα τραγούδια του γνώριζαν μεγάλη επιτυχία η οποία κρατά μέχρι σήμερα.

Ενδεικτικά μερικά από τα κομμάτια που έγραψαν τη δική τους ιστορία είναι: το «Ατόφιο χρυσάφι» της Καίτης Γαρμπή το 1994, η «Ανεμώνα» του Δημήτρη Κόκοτα το 1995 σε έναν δίσκο που ξεπέρασε τις 50.000 πωλήσεις, το «Τι ήμουν για σένα» του Αντώνη Ρέμου και πάρα πολλά ακόμα.

Το 1998 μάλιστα άρχισε η συνεργασία του με την Δέσποινα Βανδή με την οποία το όνομά του έμεινε άρρηκτα συνδεδεμένο για πολλά χρόνια, με δεκάδες επιτυχίες: ανάμεσα στις οποίες τα: «Σπάνια», «Προφητείες», «Γεια» και πάρα πολλά ακόμα ..

Τέλος, Γιώργος Λεμπέσης, Θάνος Πετρέλης, Έλλη Κοκκίνου, Γιώργος Μαζωνάκης Βασιλης Καρράς και Γιάννης Πλούταρχος είναι μερικά ακόμα ονόματα που χάρισε τις επιτυχίες του.

Τώρα πια όμως φαίνεται πως ο ταλαντούχος κύριος Φοίβος, είναι έτοιμος να γράψει την … δική του ιστορία και στα τηλεοπτικά πλατό εκτός από τα στούντιο ηχογράφησης…

Ο τσακωμός με τη Γαρμπή και το heavy metal γκρουπ

Ο Φοίβος πριν από ένα χρόνο περίπου βρέθηκε μαζί με την Καίτη Γαρμπή στο στούντιο μουσικού ραδιοφώνου και παραχώρησε μία από τις λιγοστές διαχρονικά συνεντεύξεις του.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης αναφέρθηκε και στον πρώτο του καυγά με την Καίτη Γαρμπή που έγινε όταν έφτιαξαν μαζί τον δίσκο «Το κάτι».

«Ο πρώτος μας καυγάς ήταν για το “Το κάτι”. Η Καίτη έχει τη συνήθεια του να γκρινιάζει. Να γκρινιάζει τόσο πολύ ώστε να σε φέρει στο σημείο να πεις “Εντάξει θα το κάνω”.

Έζησα μία στιγμή που τελείωνα το τραγούδι ήμασταν στη μίξη, εκείνη ήταν στα γυρίσματα του video clip και είχε βάλει όλους τους συντελεστές να με πάρουν τηλέφωνο να με πιέσουν να βγάλω τον Διονύση και το μέγεθος, να αλλάξω δηλαδή τους στίχους “ως προς το μέγεθος” και “δεν πάει να είσαι κι ο Σχοινάς”.

Εγώ ήμουν αγύριστο κεφάλι και της είπα “Δεν το αλλάζω”. Με έπαιρνε ο Καπετανίδης και μου έλεγε ότι έκλαιγε», είπε ο Φοίβος.

Επίσης παλιότερα, είχε αναφερθεί και στη μεγάλη επιτυχία και στους καλλιτέχνες με τους οποίους έχει συνεργαστεί: “Δεν ξεχωρίζω κανέναν από τους καλλιτέχνες με τους οποίους έχω συνεργαστεί.

Είτε γράψω τραγούδι για τον Πάριο, είτε για έναν πρωτοεμφανιζόμενο, την ίδια δουλειά και το ίδιο πάθος θα δώσω. Θα κάνω αυτό που πρέπει να κάνω γιατί και στις δύο περιπτώσεις, του μεγάλου καλλιτέχνη που θέλει μια καλή δουλειά, αλλά και του πρωτοεμφανιζόμενου που έχει όνειρα, βάζω την υπογραφή μου.

Βέβαια, στις προσωπικές μου σχέσεις έχω τρεις- τέσσερις καλλιτέχνες με τους οποίους έχω πιο φιλικές σχέσεις, αλλά αυτό δεν έχει σχέση με τη δουλειά”, λέει ο συνθέτης.

Όσο για την επιτυχία: “Με ενδιαφέρει ένα τραγούδι μου να γίνει μεγάλη επιτυχία. Δεν με νοιάζει, όμως, η υστεροφημία μου. Tι με ενδιαφέρει αν θα ακούγεται το τραγούδι μου, όταν θα έχω πεθάνει; Πάντα άκουγα εμπορική μουσική, αυτή μου αρέσει. Ακούω μουσική για να διασκεδάσω. Δεν ακούω μουσική για να πω ότι κάνω πολιτισμό”.

Από τη Νομική στη μουσική

” Όταν ήμουν μικρός ήθελα να γίνω ντράμερ. Αυτό ήταν το όνειρό μου, άσχετα αν η ζωή τελικά με οδήγησε αλλού. Καθώς ο πατέρας μου ήταν δικηγόρος και υπήρχε γραφείο το οποίο θα αναλάμβανα, η προοπτική ήταν να γίνω δικηγόρος.

Είχα ρίξει πολύ διάβασμα για τις Πανελλήνιες. Ωστόσο, λίγο πριν δώσω εξετάσεις, με το φίλο μου το Σωτήρη που είχαμε μαζί ένα γκρουπάκι, είχαμε πάρει σχεδόν την απόφαση να βγάλουμε εισιτήρια και να πάμε στην Αμερική να κυνηγήσουμε το όνειρό μας.

Όταν το ανακοίνωσα στον πατέρα μου, εκείνος πολύ ψύχραιμα μου απάντησε: “Γιατί δεν δίνεις πρώτα εξετάσεις για τις οποίες έχεις κοπιάσει τόσο πολύ και μετά κάνε ό, τι θες … Ο πατέρας μου νομίζω τότε το χειρίστηκε πολύ καλά το θέμα και έτσι βρέθηκα στη Νομική ”

Και συνέχισε: “Τα δύο πρώτα χρόνια δεν πάτησα στη σχολή… Πρέπει να σου πω ότι είχα μακριά μαλλιά, άκουγα μόνο ξένη μουσική, καθόλου ελληνική.

Για την ακρίβεια, ήμουν στην πλευρά εκείνων που έφτυναν την ελληνική μουσική! Τελείωσα τη σχολή τελικά, και μάλιστα με πολύ καλούς βαθμούς (με 9 και10), γιατί ήθελα να αποδείξω ότι μπορώ, σε εκείνους που με αποκαλούσαν αλήτη, λόγω του προφίλ μου.

Με το γκρουπάκι μου παίζαμε διασκευές ξένων κομματιών. Μια μέρα εκεί που κάναμε πρόβα, μου βγήκαν μερικές νότες και έτσι φτιάξαμε την πρώτη μας μελωδία […] Αρχίσαμε να φτιάχνουμε κομμάτια δικά μας. Γράφαμε Heavy Metal στην αρχή και μάλιστα με ελληνικό στίχο.

Είχαμε προσεγγίσει τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, ο οποίος μας είχε βοηθήσει πολύ. Βεβαίως, αυτό το είδος δεν μας πήγαινε καθόλου και έτσι το γυρίσαμε σε πιο pop ρυθμούς, με την προσθήκη μάλιστα στο γκρουπ και γυναίκας τραγουδίστριας, της Βίκυς Χαρίτου” περιέγραψε ο Φοίβος.