Τα ρεκόρ, οι κερδισμένοι και ο νέος χάρτης: Οι ιλιγγιώδεις τζίροι της Μυκόνου

7 Νοεμβρίου 2019 20:30

 

Τα μεγάλα ονόματα της εστίασης στη Μύκονο, ο «Scorpios», το «Nammos», το «Principote», το «Αlemagou», το «SantΑnna» και το «Solymar» έκλεισαν ταυτόχρονα το προηγούμενο σαββατοκύριακο ρίχνοντας αυλαία σε μια ακόμη χρονιά με τζίρους εκατομμυρίων, που πραγματικά ζαλίζουν… Την περασμένη Κυριακή οι ταμειακές μηχανές του «Scorpios» έκαναν τα τελευταία τους χτυπήματα για φέτος στο closing party της σεζόν, στο οποίο, παρ’ ότι Οκτώβριος, βρέθηκαν πάνω από 2.000 άτομα. Ήταν το τελευταίο Σαββατοκύριακο για όλα τα γνωστά beach bars και για πολλά από τα in στέκια στο Nησί των Aνέμων, με μόνη εξαίρεση το «Alemagou» στη Φτελιά που έμεινε ανοιχτό για λίγες μέρες ακόμα. Σε μια σεζόν στην οποία ο ανταγωνισμός της εστίασης στο νησί ήταν πιο έντονος και σκληρός από ποτέ, τα νούμερα που ακούγονται για τους τζίρους των μαγαζιών ζαλίζουν… Βέβαια, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το πόσο κοντά ή μακριά από την πραγματικότητα είναι αυτά τα νούμερα όταν έχεις να κάνεις με αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και όταν αυτές οι επιχειρήσεις, όπως είναι εύλογο, δεν επιθυμούν να διαρρέουν οι τζίροι ή τα κέρδη τους. Γεγονός είναι πάντως, ότι οι τιμές στο νησί του Αιγαίου έχουν πάρει για τα καλά την ανηφόρα εδώ και χρόνια, καθιστώντας το απαγορευτικό προορισμό για την πλειονότητα των Ελλήνων, οι οποίοι και φέτος είχαν ισχνή παρουσία στη Μύκονο, με εξαίρεση το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.
Τις τελευταίες ημέρες το νησί έχει ηρεμήσει, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη αρκετοί τουρίστες, στην πλειονόητά τους Ιταλοί, αλλά και άλλοι που επέλεξαν να απολαύσουν τη Μύκονο το Φθινόπωρο, την εποχή που οι ορδές του Αυγούστου έχουν αποχωρήσει, οι ξαπλώστρες και οι ομπρέλες μαζεύονται και στοιβάζονται, ενώ αρχίζει ο απολογισμός και οι μικρές ή μεγάλες αποδράσεις των επιχειρηματιών για να ξεκουραστούν.

Οι διάσημες και πανάκριβες μπριζόλες του Salt Bae

Παρά τα όσα ακούστηκαν για τις πραγματικά υψηλότατες τιμές του, ο Τούρκος σταρ της κρεατοφαγίας Salt Bae, κατά κόσμον Νουσρέτ Γκιοκτσέ, απέδειξε ότι η τρέλα που επικρατεί γύρω από το όνομά του μόνο τυχαία δεν είναι. Η συνεργασία του με τους δύο επικεφαλής του «Nammos», Ζαννή Φραντζέσκο και Σάμι Ιμπραήμ, απογείωσε τους φετινούς λογαριασμούς του ομίλου και μαζί και το συνολικό του τζίρο. Ο Νουσρέτ ανέλαβε από τα μέσα του περασμένου Ιουνίου να αναστήσει επί της ουσίας το «Casa Tu», το οποίο είχαν ανοίξει οι Φραντζέσκος και Ιμπραήμ το καλοκαίρι του 2018. Ήταν ένα εγχείρημα στη Χώρα της Μυκόνου που δεν περπατούσε όπως θα ήθελαν, η έλευση όμως του διάσημου Τούρκου αποδείχτηκε καταλυτική από κάθε άποψη.
Οι κρατήσεις ξεπέρασαν κάθε προσδοκία από την ημέρα των εγκαινίων, ενώ και τρεις μήνες μετά υπήρχαν πελάτες που περίμεναν ακόμη και δύο ώρες για να φάνε. Ο τζίρος του εστιατορίου ξεπέρασε τα 11,5 εκατομμύρια ευρώ και απογείωσε τον όμιλο του Nammos, στον οποίο ανήκουν το διάσημο εστιατόριο στην Ψαρού και το «Ling Ling» στη Χώρα της Μυκόνου. Και αν σε κάποιους φαντάζει υπερβολικό το νούμερο, αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο εστιατόριο έκανε τριπλό sitting -όλα τα τραπέζια του δηλαδή άλλαζαν πελάτες τρεις φορές, από τις 8 μέχρι τις 2 τα μεσάνυχτα- σερβίροντας καθημερινά πάνω από 600 άτομα. Ο ίδιος ο Νουσρέτ έγραψε στο Instagram, αποχαιρετώντας προ ημερών το Νησί των Ανέμων, ότι η ομάδα του φρόντισε να δειπνήσουν 65.000-70.000 άτομα στο εστιατόριο που έκανε τη διαφορά σκαρφαλωμένο σε μια πλαγιά της Χώρας. Σε ό,τι αφορά το ίδιο το «Nammos», η φετινή σεζόν δεν ήταν σίγουρα όπως η περσινή, αφού, σύμφωνα με εκτιμήσεις και πληροφορίες, το πιο διάσημο sea side στέκι του νησιού έκανε τζίρο γύρω στα 12 εκατομμύρια ευρώ.

Στο Ντουμπάι και το Μονακό

Το «Ling Ling by Hakkasan» κινήθηκε στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, σύμφωνα με τα όσα λέγονται και ψιθυρίζονται στο νησί, τζιράροντας γύρω στα 4,5 εκατομμύρια ευρώ. Έτσι ο όμιλος Nammos με τις τρεις επιχειρήσεις του φέρεται να κόβει πρώτος το νήμα για τη σεζόν που έκλεισε, με συνολικές εισπράξεις που υπολογίζονται σε 28 εκατομμύρια ευρώ. Από τις 17 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα όσα έλεγε ο Σάμι Ιμπραήμ σε καλεσμένους του στο event του Μονακό με τον Αντώνη Ρέμο προ ημερών, θα ανοίξει τις πύλες του και το «Nammos» στο Ντουμπάι, την ίδια στιγμή που οι πληροφορίες θέλουν τον συνεταίρο του Ζαννή Φρατζέσκο να αναζητά κάποια κατάλληλη τοποθεσία στο Μονακό.

Ο «Scorpios» κρατάει γερά

Μπορεί τα εκτιμώμενα 28 εκατομμύρια ευρώ του πιο διάσημου brand στη Μύκονο να φαντάζουν τεράστιο ποσό, τι να πει όμως κανείς για το απόλυτο hit της Μυκόνου την τελευταία τριετία. Ο «Scorpios» προσγειώθηκε στο Νησί των Ανέμων φέρνοντας κάτι πολύ διαφορετικό, ένα concept εμπνευσμένο από τo Τουλούμ στο Μεξικό, με boho στυλ και ανεπιτήδευτη πολυτέλεια. Τα τελετουργικά ηλιοβασιλέματά του, με ambient ethnic μουσικές και το «μάγο» να καίει βότανα, αλλά και τα περίφημα πάρτυ του, «σάρωσαν» τα πάντα. Οι ουρές των 1.000 ή 2.000 ατόμων στο πιο in στέκι του νησιού συνοδεύτηκαν και από ανάλογους λογαριασμούς. Υπήρξε φέτος Κυριακή του Ιουλίου που οι ταμειακές του μηχανές «χτύπησαν» 600.000 ευρώ σε λογαριασμούς. Στο τελευταίο του πάρτυ την περασμένη Κυριακή έγινε χαμός, αφού όλο το νησί πήγε σε αυτό τον boho chic ναό για τις τελευταίες μουσικές. Οι εκτιμήσεις για τον φετινό τζίρο του «Scorpios» κάνουν λόγο για ένα ποσό που έφτασε τα 25 εκατομμύρια ευρώ, σε σχέση με τα 18 εκατομμύριά του για το 2017. Είναι μακράν το πρώτο σε εισπράξεις beach bar της Μυκόνου, στο οποίο ο Αμερικανός επιχειρηματίας Ραλφ Ιντς έκλεισε όλα τα τραπέζια πίσω από τον dj για τον ίδιο και τους φίλους του τον περασμένο Ιούλιο. Φημολογείται ότι ο λογαριασμός γι’ αυτόν και τους 25 καλεσμένους του ξεπέρασε τις 200.000 ευρώ μέσα σε τέσσερις ώρες στο πιο περιζήτητο μαγαζί του νησιού, που γέμιζε ασφυκτικά κάθε μέρα. Αυτό που συζητιέται έντονα τις τελευταίες ημέρες είναι η είσοδος του Soho House -που κατέχει πλέον το πλειοψηφικό πακέτο του «Scorpios»- το οποίο φέρεται να αγόρασε και να ανακαινίζει το ξενοδοχείο «San Giorgio» με 5.000.000 ευρώ.

Το πριγκιπάτο και το «Alemagou»

Ανεβασμένους τζίρους σε σχέση με πέρυσι έκανε το «Principote» στον Πάνορμο, τόσο στην παραλία όσο και το εστιατόριό του, όπου η αναμονή κάποιες ημέρες έφτασε και τη μία ώρα. Οι υπεύθυνοι κρατούν, όπως και όλοι όσοι έχουν τέτοιες επιχειρήσεις στο νησί, κλειστό το στόμα τους σε ό,τι έχει να κάνει με τους τζίρους και απλώς χαμογελάνε όταν ακούνε τα ποσά που φέρονται να έχουν χτυπηθεί στις ταμειακές τους. Όπως έλεγε χαρακτηριστικά επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται χρόνια στο νησί, «μόνο αυτός που κάνει τον τελικό απολογισμό στο τέλος της σεζόν ξέρει τι έχει βγάλει».
Οι εκτιμήσεις για τον Πάνορμο που αναμειγνύονται με τους συνήθεις ψιθύρους λένε ότι ο τζίρος του άγγιξε τα 8 εκατομμύρια ευρώ το φετινό καλοκαίρι, χωρίς πάρτυ, όπως συμβαίνει σε άλλα sea side restaurants.

Ένα από τα άλλα είναι και το «Alemagou» στη Φτελιά, τα πάρτυ του οποίου έχουν γίνει κάτι σαν θεσμός, ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια, όπου πάνω από 1.000 άτομα στριμώχνονται σε ένα από τα πιο cool beach bars της Μυκόνου. Φέτος, οι εισπράξεις του είναι ακόμη καλύτερες από τις περσινές και πολύ πιο πάνω από τα 4 εκατομμύρια ευρώ του 2017, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 7 εκατομμύρια ευρώ. Είναι το μοναδικό που συνέχισε να λειτουργεί μέχρι την περασμένη Κυριακή κλείνοντας τελευταίο τη σεζόν -και μάλιστα αρκετά ανεβασμένο- παρόλο που δεν έχει το αβαντάζ μιας μεγάλης και προστατευμένης από τους ανέμους παραλίας. Στο Καλό Λιβάδι, από την άλλη, το ανανεωμένο «Solymar» που είναι ένα από τα πιο κλασικά και ιστορικά στέκια συγκέντρωνε τη μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων αλλά και δυνατά ονόματα επιχειρηματιών και σταρ που επιθυμούν να περάσουν απαρατήρητοι. Ο τζίρος του άγγιξε τα 6 εκατομμύρια ευρώ σε αυτή τη σεζόν του έντονου ανταγωνισμού και της συχνής γκρίνιας, κυρίως από τους ιδιοκτήτες κατοικιών στο νησί που όλο και πληθαίνουν.
To «SantAnna» στην Αγία Αννα, τέλος, παρουσίασε και αυτό αυξητικές τάσεις στον τζίρο του, αγγίζοντας σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τα 5,5 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με τα 3,5 εκατομμύρια το 2017, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί.
Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου υπάρχει ακόμη κόσμος στο νησί, κυρίως Ιταλοί, και όλα τα πεντάστερα ξενοδοχεία εξακολουθούν να λειτουργούν με σχετικά καλή πληρότητα, ενώ η Μύκονος αρχίζει πλέον να ησυχάζει και ετοιμάζεται σιγά-σιγά να μπει στη χειμερία νάρκη της, που θα κρατήσει μέχρι τις αρχές της επόμενης άνοιξης…