Τέχνασμα – Κέντρο Ειδικής Αγωγής

16 Οκτωβρίου 2023 15:11

Επιστροφή στο σχολείο: Πρακτικές συμβουλές επικοινωνίας για γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η πρώτη συνάντηση ενός γονέα με τον εκπαιδευτικό είναι πολύ σημαντική, καθώς εδραιώνει και διαμορφώνει σημαντικά το κλίμα συνεργασίας για όλη τη σχολική χρονιά.
Ιδιαίτερα, όταν είστε γονέας ενός παιδιού με διάγνωση ή που υποστηρίζεται από κάποια υπηρεσία ειδικής αγωγής είναι απαραίτητο να εξασφαλίσετε ένα υποστηρικτικό και αποτελεσματικό μαθησιακό περιβάλλον για το παιδί σας.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε και να διατηρήσετε λειτουργική επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό.

Προγραμματίστε μια συνάντηση πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς:
Επιδιώκουμε μια συνάντηση με τον εκπαιδευτικό ώστε να θεμελιωθεί μια σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας για τη σχολική χρονιά. Δίνουμε μόνο στον διευθυντή της σχολικής μονάδας τις όποιες γνωματεύσεις έχουμε από δημόσιους φορείς. Σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία, οι γνωματεύσεις εμπεριέχουν εμπιστευτικές πληροφορίες και δεν δίδονται στους εκπαιδευτικούς της τάξης.
Περιγράψτε το παιδί σας:
Ξεκινάμε τη συζήτηση συστήνοντας τον εαυτό μας, το παιδί μας και εξηγούμε εν συντομία τη διάγνωση, τη πορεία του, τις δραστηριότητες και τα θεραπευτικά πλαίσια που το υποστηρίζουν εκτός σχολείου. Παρουσιάζουμε το καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού εστιάζοντας ιδιαίτερα στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ώστε ο εκπαιδευτικός να κατανοήσει ότι ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες έχει ένα φορτωμένο καθημερινό πρόγραμμα για να το λάβει υπόψιν του και να προσαρμόσει τις καθημερινές μαθησιακές απαιτήσεις που θα έχει απέναντι του.

Μοιραστείτε πληροφορίες:
Δίνουμε στον εκπαιδευτικό πληροφορίες σχετικά με τα δυνατά σημεία, τα ενδιαφέροντα, τις επικοινωνιακές προτιμήσεις του παιδιού και υπογραμμίζουμε τυχόν ειδικές προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίζει μέσα στο σχολείο.

Μοιραστείτε στρατηγικές υποστήριξης:
Παρουσιάζουμε στους εκπαιδευτικούς πιθανές στρατηγικές και πρακτικές λύσεις που εφαρμόζουν οι υπόλοιποι επαγγελματίες που υποστηρίζουν το παιδί. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει αισθητηριακά διαλείμματα, οπτικά χρονοδιαγράμματα, υποστήριξη κοινωνικών δεξιοτήτων ή τροποποιήσεις στις εργασίες.

Ακούστε και κάντε ερωτήσεις:
Προσπαθούμε ναείμαστε ανοιχτοί στις απόψεις και στη φιλοσοφία του εκπαιδευτικού. Ρωτάμε για να κατανοήσουμε καλύτερα τις μεθόδους διδασκαλίας του και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζει να υποστηρίξει τη μάθηση του παιδιού.

Αναπτύξτε ένα σχέδιο επικοινωνίας:
Προτείνουμε στον εκπαιδευτικό τρόπους για να διατηρηθεί η μεταξύ μας επικοινωνία και συμφωνούμε τη συχνότητα και κυρίως τι είδους πληροφορίες θα θέλαμε να λαμβάνουμε αλλά και να δίνουμε.

Μείνετε θετικοί και υπομονετικοί:
Προσεγγίζουμε τη συζήτηση με θετική στάση και αν χρειαστεί κάνουμε υπομονή.