«Victoria’s Secret»: Η άνοδος και η πτώση της αυτοκρατορίας σε… ριπλέι

Συντάκτης: Συντακτική ομάδα

27 Ιουνίου 2022 22:44

Την άνοδο και την πτώση της φίρμας «Victoria’s Secret» περιέγραψε η σειρά ντοκιμαντέρ «The Rise and Fall of Victoria’s Secret».

Το πρότζεκτ του Ματ Τιρνάερ «πάει στο παρασκήνιο του οίκου εσωρούχων, κάνοντας χρήση αφηγήσεων από πρώτο χέρι και προχωρώντας σε βαθιά έρευνα για να αποκαλύψει την εσωτερική λειτουργία της «Victoria’s Secret», ανέφερε η «The Holywood Reporter».

Παραγωγός είναι η «Film 45». Τα σχέδια για το πρότζεκτ είχαν έρθει για πρώτη φορά στη δημοσιότητα τον Μάρτιο του 2020 από το «Deadline».

Η σειρά ιχνηλατεί τη διαδρομή της «Victoria’s Secret» από εταιρεία εσωρούχων, η οποία δεχόταν παραγγελίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε έναν κολοσσό μόδας που αργότερα ήρθε στο επίκεντρο μεγάλης δημόσιας αντιπαράθεσης.

Τα τελευταία χρόνια μπήκε στο στόχαστρο μετά την έρευνα των «New York Times». Αυτή αποκάλυψε την ιστορία μισογυνικής και τοξικής εργασιακής συμπεριφοράς στον οίκο και μετά τη γνωστοποίηση των σχέσεων της φίρμας με τον διαβόητο κατηγορούμενο για παιδοφιλία χρηματιστή Τζέφρι Επστάιν.

Η «Victoria’s Secret» ιδρύθηκε το 1977 από τον Ρόι Ρέιμοντ. Ήθελε να δημιουργήσει ένα μέρος όπου θα μπορεί να αγοράζει εσώρουχα για τη γυναίκα του χωρίς να αισθάνεται διεστραμμένος, δεδομένου ότι «οι πωλήτριες τον έκαναν πάντα να νιώθει ανεπιθύμητος».

Αντιλήφθηκε ότι υπήρχε στην αγορά η ανάγκη για ένα κατάστημα εσωρούχων όπου θα ένιωθαν άνετα οι γυναίκες και οι άνδρες. Άνοιξε το πρώτο κατάστημα το 1977 στην Καλιφόρνια. Ακολούθησαν κι άλλα. Όμως, τα έσοδα ήταν οριακά και η εταιρεία λίγο πριν χρεοκοπήσει εξαγοράστηκε έναντι ενός εκατομμυρίου δολαρίων.

Το 1982 είχε ήδη έξι καταστήματα, έναν κατάλογο 40 σελίδων και κέρδη πέντε εκατομμύρια σε ετήσια βάση.

Μέσα σε μόλις έναν χρόνο η «Victoria’s Secret» είχε επιτυχία. Ο Ρέιμοντ πρόσθεσε στην επιχείρηση την ταχυδρομική παραγγελία μέσω καταλόγων.

Τότε όμως πούλησε την εταιρεία στην Λέσλι Ουέξνερ. Η απόφαση αυτή αποδείχθηκε καθοριστική για τον ίδιο και για τη «Victoria’s Secret».

Έπειτα από δεύτερη αποτυχημένη απόπειρα να ανοίξει τη δική του εταιρία χώρισε με τη γυναίκα του το 1993 και αυτοκτόνησε πηδώντας από την κρεμαστή γέφυρα Γκόλντεν Γκέιτ, στον κόλπο του Σαν Φρανσίσκο.

Η επανάσταση άρχισε το 1995, όταν η εταιρεία έκανε την πρώτη επίδειξη μόδας. Αρχικά ήταν κάτι συνηθισμένο, με μοντέλα να φορούν τα εσώρουχά της. Όμως τρία χρόνια αργότερα, εμφανίστηκαν μοντέλα που φορούσαν φτερά αγγέλων, μια ιδέα της Τάιρα Μπανκς.

Οι επιδείξεις μόδας της «Victoria’s Secret» κόστιζαν περίπου δεκαπέντε εκατομμύρια δολάρια η καθεμία. Εκτός από τα μοντέλα, στη σκηνή ανέβαιναν κορυφαίοι καλλιτέχνες μεταξύ των οποίων η Τέιλορ Σουίφτ, η Κέιτι Πέρι, ο Τζάστιν Μπίμπερ, η Ριάνα ο Τζάστιν Τίμπερλεϊ.

Κορυφαία μοντέλα έχουν περπατήσει στην πασαρέλα της «Victoria’s Secret».

Ανάμεσά τους Χάιντι Κλουμ, Λετίσια Κάστα, Ζιζέλ, Ναόμι Κάμπελ, Μιράντα Κερ, Αλεσάντρα Αμπρόσιο, Ιρίνα Σάικ, Σάρα Σαμπάιο, Τείλορ Χιλ, Κάντις Σουάνπουλ.

Αρκετά μοντέλα, μεταξύ των οποίων οι Κρίστι Τέρλινγκτον, Άμπερ Βαλέτα και Ίσκρα Λόρενς, μαζί με άλλα εκατό διάσημα ονόματα της πασαρέλας, έστειλαν ανοιχτή επιστολή καταγγελίας στον διευθύνοντα σύμβουλο Τζον Μέχας. Φιλοξενήθηκε από τους «New York Times» σε μία έρευνα με γενικό τίτλο «Angels in Hell: The Culture of Misogyny Inside Victoria’s Secret».

«Οι αναφορές των ‘Times’ επανέλαβαν καταγγελίες για ανάρμοστη συμπεριφορά απέναντι στα μοντέλα και τους υπαλλήλους. Διαπόμπευση των σωμάτων, άσεμνες παρατηρήσεις, τιμωρίες με τη μη καταβολή προκαταβολών, μη εξουσιοδοτημένη χρήση των φωτογραφιών των μοντέλων και πιέσεις για γυμνές φωτογραφήσεις, χωρίς αμοιβή για τις προσωπικές συλλογές των φωτογράφων», είναι μερικά από αυτά που καταγγέλλονταν στην επιστολή.

Η εταιρεία «L Brands», στην οποία πλέον ανήκει το εμπορικό σήμα της «Victoria’s Secret» απάντησε στην επιστολή με την ακόλουθη δήλωσή της στο «People»: «Έχουμε τους ίδιους στόχους με το ‘Model Alliance’ για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια και την ευημερία των μοντέλων.

Οι σκληρές διαδικασίες λήψης φωτογραφιών, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης και της επίβλεψης, τέθηκαν σε εφαρμογή τον Μάιο του 2019 και ανταποκρίνονται στα όσα περιλαμβάνει το πρόγραμμα RESPECT και πέραν αυτού.

Είμαστε περήφανοι για την πρόοδο που έχουμε σημειώσει και παραμένουμε προσηλωμένοι στη συνεχή βελτίωση. Είμαστε πάντα ανοιχτοί για να συνεργαστούμε με όσους θέλουν να κάνουν βελτιώσεις στον κλάδο».