Βόμβες από τον γιo του Σερ του ελληνικού τραγουδιού : Που άφησε την περιουσία του ο Μπιθικώτσης

2 Νοεμβρίου 2019 10:07

 

Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ομώνυμος γιος του αξεπέραστου «τραγουδιστή της Ρωμιοσύνης», είναι πλέον ο αποκλειστικός διαχειριστής του καλλιτεχνικού έργου του πατέρα του. Μέχρι πρότινος μοιραζόταν αυτήν την ευθύνη με τη μητέρα του και δεύτερη σύζυγο του «Σερ», Μεταξία, η οποία όμως έφυγε από τη ζωή στις 23 Σεπτεμβρίου. Πάντως, η κληρονομιά του κορυφαίου ερμηνευτή έχει προκαλέσει «εμφύλιο» με την αδελφή του Άννα, κόρη του Μπιθικώτση από τον πρώτο του γάμο με τη Θεοκλεία.
Τα δύο αδέλφια έχουν έρθει σε σκληρή κόντρα κατά το παρελθόν. Ωστόσο, πριν από λίγες ημέρες, ο Γρηγόρης κατέστησε και πάλι σαφές ότι ο πατέρας του εμπιστεύτηκε στον ίδιο τη διαφύλαξη και την αξιοποίηση του τεράστιου έργου του. Κάτι που προκύπτει από τη διαθήκη του. Και τώρα, μετά την απώλεια της Μεταξίας, εκείνος θα παίρνει όλες τις σχετικές αποφάσεις.
«Ο πατέρας μου Γρηγόρης πριν φύγει απ’ τη ζωή άφησε μια ξεκάθαρη διαθήκη που με ορίζει ως φυσικό του διάδοχο και συνεχιστή της ιστορίας του. Η ευθύνη τού να διαφυλάσσω το έργο αλλά και την ιστορία του πατέρα μου είναι τεράστια. Προσπαθώ να επιτρέπω ή να απαγορεύω ακριβώς εκείνα που θα επέτρεπε ή που θα απαγόρευε και ο ίδιος αν ήταν εν ζωή», δήλωσε σε εβδομαδιαία εφημερίδα ο γιος του, ο οποίος μάλιστα βαδίζει στα δικά του χνάρια.
Και πρόσθεσε: «Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης ήταν είναι και θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια του ελληνικού μας πολιτισμού. Συνεπώς, όλα τα αφιερώματα και οι συναυλίες που πραγματοποιούνται στη μνήμη του, θα πρέπει να είναι προσεγμένα με αξιόλογους συντελεστές και πάνω απ’ όλα, αντάξια του έργου του».
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στη μητέρα του, την οποία έχασε προ εβδομάδων: «Η μητέρα μου Μεταξία Μπιθικώτση ‘έφυγε’ σε ηλικία 73 ετών μετά από πολύχρονη μάχη με την επάρατη νόσο. Δυστυχώς, σχεδόν μετά από δεκαπέντε χρόνια που έχασα τον πατέρα μου, ήρθε η ώρα να αποχαιρετίσω και τη μητέρα μου, που στάθηκε στον πατέρα μου σαν βράχος 36 χρόνια δίπλα του. Μια μάνα που ήταν πάντα εκεί για όλα της τα παιδιά, που μας βοήθησε όλους να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι και όσοι τη γνώριζαν μόνο καλά λόγια έχουν να πουν. Ο πόνος μου είναι μεγάλος και το μόνο που αγαλλιάζει την ψυχή μου είναι ότι θα συναντήσει τον πατέρα μου που τόσο πολύ λάτρευε».

Τι έγραφε η διαθήκη

Ο Γρηγόρης και η Άννα έχουν αντιπαρατεθεί για το έργο του πατέρα τους. Είναι γνωστό πως δεν διατηρούν καλές σχέσεις. Μάλιστα, η τελευταία προσέφυγε στη Δικαιοσύνη με την προσδοκία ότι θα καταστεί και η ίδια διαχειρίστρια των καλλιτεχνικών δικαιωμάτων του «Σερ». Ωστόσο, ο ετεροθαλής αδελφός της έχει ένα μεγάλο «όπλο», τη διαθήκη, που συντάχθηκε το 2002 και ανοίχτηκε το 2005, μετά τον θάνατο του Μπιθικώτση.
Σε αυτήν αναφερόταν –μεταξύ άλλων- τα εξής: «Στις κόρες μου από τον πρώτο μου γάμο με τη Θεοκλεία έχω γράψει μια οικία στην Αργυρούπολη που αποτελείται από τέσσερα μαγαζιά και τρεις ορόφους. Τα τέσσερα μαγαζιά είναι γραμμένα στην κόρη μου Αναστασία και στην εγγονή μου Αθηνά, παιδί της κόρης μου Άννας από τον πρώτο της γάμο. (…) Πάνω από τα μαγαζιά στον πρώτο όροφο κατοικεί η πρώτη γυναίκα μου Θεοκλεία, τον οποίον έχουμε εξ ημισείας. Μετά τον θάνατο της μητέρας τους και τον δικό μου τον δικαιούνται τα παιδιά μας Άννα και Τασία. (…) Επίσης, στις κόρες μου Άννα και Αναστασία τους έχω γράψει από ένα εξοχικό σπίτι στο Πόρτο Ράφτη στη θέση ‘Αυλάκι’.
Τον γιο μου από τον δεύτερο μου γάμο με τη Μεταξία, Γρηγόρη Μπιθικώτση, τον θεωρώ φυσικό μου διάδοχο και συνεχιστή της ιστορίας μου στα καλλιτεχνικά μου δρώμενα. Έχουμε γράψει στον γιο μου Γρηγόρη εγώ και η γυναίκα μου Μεταξία το σπίτι στο Χαλάνδρι. Επίσης, το εξοχικό σπίτι στον Κάλαμο στη θέση ‘Αγκώνα’ και ένα χωράφι στο Μαρκόπουλο. (…) Στα καλλιτεχνικά μου δικαιώματα νόμιμος δικαιούχος είναι η γυναίκα μου Μεταξία Μπιθικώτση».

Η αγωγή της Άννας, η νίκη της Μεταξίας και του Γρηγόρη

Τον Ιούλιο του 2011, η Άννα κατέθεσε αγωγή ζητώντας «να μην είναι η μοναδική κληρονόμος των πνευματικών δικαιωμάτων του πατέρα της η δεύτερη σύζυγός του Μεταξία Μπιθικώτση αλλά να αναγνωριστεί ότι πρέπει να έχουν ίδιο μερίδιο οι πιο κοντινοί συγγενείς του» και κληρονόμοι του. Εντούτοις, το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθήνας ασπάστηκε τη βούληση του Μπιθικώτση στη διαθήκη και αποφάνθηκε υπέρ της Μεταξίας.
Πάντως, όλα αυτά τα χρόνια, η Άννα διοργάνωσε παραστάσεις και συναυλίες –αφιερώματα προβάλλοντας το έργο του αείμνηστου δημιουργού, χωρίς όμως να έχει εξασφαλίσει την προφορική ή τη γραπτή άδεια του Γρηγόρη ή της Μεταξίας. Το γεγονός αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση του γιου του Μπιθικώτση, ο οποίος έστειλε εξώδικο.
Μεταξύ άλλων υποστήριξε πως «εξακολουθεί (σ.σ. η Άννα) χωρίς νόμιμο δικαίωμα και χωρίς τη δική μας άδεια να πραγματοποιεί, όπως και κατά το παρελθόν έπραττε, μουσικές εκδηλώσεις, παραστάσεις, συναυλίες με θέμα το έργο του μεγάλου δημιουργού και μάλιστα χωρίς να πληρούνται οι προδιαγραφές που αρμόζουν σε μια τέτοια παρουσίαση ώστε να προστατεύεται και να διαφυλάσσεται το έργο αυτό. Στη δημόσια διαθήκη του ο πατέρας μου έλεγε ότι θεωρώ το γιο μου Γρηγόρη φυσικό μου διάδοχο και συνεχιστή της ιστορίας μου σε όλα τα καλλιτεχνικά δρώμενα. Όταν ο οποιοσδήποτε και όχι μόνο η αδελφή μου θέλει να κάνει παραστάσεις, εκδηλώσεις, συναυλίες χρησιμοποιώντας και προβάλλοντας το πνευματικό έργο του πατέρα μου, θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη, είτε προφορική είτε γραπτή έγκριση τόσο της μητέρας μου όσο και τη δική μου».


Το «σκηνικό» με τον Σπύρο Παπαδόπουλο
Την έντονη αντίδραση της Άννας Μπιθικώτση είχε προκαλέσει τον Φεβρουάριο η εκπομπή «Στην υγειά μας» στον ΣΚΑΪ, η οποία είχε πραγματοποιήσει αφιέρωμα στον αείμνηστο πατέρα της.
Η Άννα κατηγόρησε τον αδερφό της Γρηγόρη –που ήταν καλεσμένος- και τον παρουσιαστή Σπύρο Παπαδόπουλο ότι είπαν μόνο τη «μισή αλήθεια» σε σχέση με τον «Σερ». Κατά τη γνώμη της, η εκπομπή πρόβαλε επιλεκτικά μέρος της ζωής του Μπιθικώτση, δηλαδή αυτό με τη δεύτερη γυναίκα του, τη Μεταξία.
«Φυσικά και είχατε κύριε Παπαδόπουλε το αναφαίρετο δικαίωμα επιλογής καλεσμένων καθώς και πρωταγωνιστών στην εκπομπή σας. Δεν σας δίνει όμως κανείς το δικαίωμα να διαγράφετε τη μισή ζωή του ανθρώπου που θελήσατε να τιμήσετε. Αυτό δεν είναι τιμή, είναι ασέλγεια στην ιστορία ενός μύθου», έγραψε σε ανάρτησή της στα κοινωνικά δίκτυα.
Σημειώνεται ότι παρόμοια παράπονα είχε κάνει και τον Δεκέμβριο του 2009 κατά του Παπαδόπουλου για άλλη εκπομπή του –πάλι για τον πατέρα της- στην ΕΡΤ.
Σχολιάζοντας τα παραπάνω, ο αδελφός της, τόνισε: «Για το post που έκανε η αδελφή μου η Άννα για το αφιέρωμα που έγινε στον πατέρα μου, ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να σχολιάζει ό,τι θέλει. Δεν υπάρχει κόντρα με την αδελφή μου, δεν μιλάμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια, όχι όμως ότι έχουμε καυγαδίσει. Άλλωστε και ο πατέρας μου δεν είχε σχέσεις τα τελευταία χρόνια μαζί της, έτσι επιθυμούσε. Υπάρχει μια διαθήκη του πατέρα μου, την οποία ακολουθώ κατά γράμμα. Ο πατέρας μου έλεγε ότι θεωρώ το γιο μου φυσικό μου διάδοχο και συνεχιστή στα καλλιτεχνικά μου δρώμενα …».